وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی از ۲۱ تا ۲۷ دسامبر (۳۰ آذر تا ۶ دی) برگزار خواهند کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین که سالانه و از سال ۲۰۱۲ برگزار می شود، […]

وزارت دفاع روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد روسیه و چین رزمایش مشترک دریایی از ۲۱ تا ۲۷ دسامبر (۳۰ آذر تا ۶ دی) برگزار خواهند کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد رزمایش مشترک دریایی روسیه و چین که سالانه و از سال ۲۰۱۲ برگزار می شود، امسال از تاریخ ۲۱ تا ۲۷ دسامبر (۳۰ آذر تا ۶ دی) در دریای چین شرقی و با حضور موشک‌ها و توپخانه‌های هر دو طرف انجام خواهد شد.

هدف اصلی این رزمایش تقویت همکاری دریایی میان چین و روسیه و حفظ صلح و ثبات در منطقه آسیا-اقیانوسیه است.

روسیه اعلام کرده است ۴ شناور شامل شناور وریاگ که توانایی حمل موشک کروز دارد در این رزمایش مشترک با چین شرکت می کند. این درحالی است که ۶ شناور از سوی چین حضور خواهد داشت. به علاوه هواپیماها و بالگردهایی نیز از هر دو طرف در این رزمایش شرکت خواهند کرد.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین در ماه فوریه مسکو به دنبال افزایش روابط سیاسی، امنیتی و اقتصادی با پکن است و «شی جینپینگ» رئیس جمهوری چین را متحدی کلیدی در میان ائتلاف ضد غربی می داند.

هر دو کشور چندین روز پیش از شروع حمله روسیه به اوکراین که بزرگترین حمله از زمان جنگ جهانی دوم به حساب می آید شراکت استراتژیک بدون محدودیت با یکدیگر امضا کردند. اما چین همچنان درباره اقدامات روسیه در اوکراین ابراز نگرانی می کند.

ناوهای روسی از امروز دوشنبه بندر شرقی ولادیوستوک را برای شرکت در این رزمایش یک هفته ای که از روز چهارشنبه آغاز می شود، ترک کردند.