ضرورت بهره‌گیری از نظرات نخبگان تولید و صنعت در تصمیم‌گیری‌ها نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی اصفهان با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار کرد: شرایط به‌گونه‌ای […]

ضرورت بهره‌گیری از نظرات نخبگان تولید و صنعت در تصمیم‌گیری‌ها

نشست هم‌اندیشی فعالان اقتصادی اصفهان با رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از واحد توسعه ارتباطات اتاق بازرگانی اصفهان، رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست اظهار کرد: شرایط به‌گونه‌ای است که در صنعت و تولید هر روز با چالش جدیدی روبرو هستیم و فعالان اقتصادی در فضایی آرام و بدون دغدغه امکان فعالیت ندارند.

 محمدرضا برکتین ادامه داد: در شرایط فعلی بانک‌ها به منظور پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی سنگ‌اندازی می‌کنند و بهانه‌های مختلفی همچون رسوب پول را بهانه می‌کنند، مسئولان نیز توجه به تولید را تنها در شعار می‌دانند و در عمل حمایتی از تولیدکنندگان وجود ندارد.

 وی گفت: مسائل بانکی، مالیاتی، بیمه‌ای، تحریم‌ها و… باعث ایجاد نگرانی برای جامعه صنعت و تولید شده است؛ لذا ضروری است مسائل مطرح و پیگیری شوند. امروز جامعه صنعت و تولید کشور با همه توان پای کشور خود ایستاده‌اند و از مسئولان نیز انتظار حمایت دارند.

 عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان اضافه کرد: همه صنعتگران و تولیدکنندگان استان شفاف و صریح مشکلات را بیان می‌کنند و به امید رفع آنها هستند، برخی بی‌برنامگی‌ها باعث ایجاد مسائلی برای تولید شده که باید هرچه سریع‌تر فکری به حال آنها کرد. فعالان اقتصادی سربازان این کشور در جنگ اقتصادی محسوب می‌شوند و نیاز به حمایت دارند نه اینکه هر روز مشکلی جدید برای آنها ایجاد شود و از ادامه فعالیت دلسرد شوند.

 
 اصغر اخوان مقدم، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: یکی از مشکلات اصلی اینجاست که در نهادهای تصمیم‌گیر از افراد نخبه و با تجربه بهره کافی گرفته نمی‌شود، اگر قرار است برای صنعت تصمیم‌گیری شود باید از نظرات و تجربیات صنعتگران بزرگ نیز بهره گرفته شود. از طرفی صنعتگران با چالش سودهای بانکی روبرو هستند، در مورد ارز هم مشکلاتی وجود دارد که صادرات محصولات را با مشکلاتی روبرو می‌کند. اصفهان با مشکل آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم می‌کند، مشکل آب نیز روزبه‌روز شدیدتر می‌شود و مسائل متعدد دیگری را نیز به همراه می‌آورد، در این شرایط ضروری است تدابیری ویژه برای رفع مشکلات اصفهان در نظر گرفته شود.

 
 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست عنوان کرد: مطالب مطرح شده در این نشست همگی ارزشمند و صحیح بودند، به عنوان شخصی که همواره برای بخش خصوصی ارزش قائل هستم تلاش می‌کنم در جهت رفع مشکلات قدم بردارم. هرچند کشور با مشکلاتی روبرو است و دولت نیز با محدودیت‌های بودجه‌ای دست‌وپنجه نرم می‌کند.

 عزت‌الله اکبری تالارپشتی با بیان اینکه فعالان صنعتی و تولیدی اصفهان بسیار فرهیخته و صاحب‌نظر هستند، ادامه داد: در این نشست برخی فعالان اقتصادی در خصوص پذیرشFATFو مسائل مرتبط با تحریم‌ها به بیان نظرات خود پرداختند، اما باید توجه داشت که رفع مشکلات بین‌المللی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد، این‌طور نیست که حتی در صورت قبول شروط طرفهای مذاکره، در طول چند روز همه مشکلات برطرف شود؛ بلکه موضوعات دارای ابعاد متعددی است و زوایای مختلفی دارد.

 وی اضافه کرد: در بررسی قانون جدید معادن به‌طورقطع باید از نظرات و پیشنهادات فعالان و صنعتگران این بخش بهره برد، در بررسی موضوعات مختلف تلاشمان بر است که از نظرات صنعتگران و تولیدکنندگان و بخش خصوصی استفاده شود، در موارد مختلفی نظر ما با همکارانمان در دولت تفاوت داشته و به صراحت و با نگاه کارشناسی موارد را با مسئولان دولتی مطرح کردیم.

 رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیگیر رفع مسائل خواهیم بود، مشکلات فردی صنعتگران را به‌صورت خاص و مشکلات عمومی جامعه صنعت و تولید را نیز با برگزاری جلسات تخصصی با مسئولان مرتبط در کمیسیون به صورت ویژه بررسی می‌کنیم و صدای شما را به مسئولان دولت نیز می‌رسانیم. از فعالان اقتصادی درخواست دارم همان‌طور که موارد را بیان می‌کنند پیشنهادات و راهکارها را نیز ارائه دهند تا روند رفع مسائل تسریع شود.
 وی مسیر عبور از مشکلات را در همکاری میان فعالان اقتصادی، دولت و مجلس خواند و گفت: یکی از اصلی‌ترین راها برای کاهش مشکلات، حضور پرشور در انتخابات و انتخاب افراد اصلح برای حضور در مجلس شورای اسلامی است، به‌طورقطع حضور نمایندگان توانمند و با دانش و اطلاعات کافی می‌تواند به پیشبرد بهتر امور کمک شایانی داشته باشد؛ لذا مشارکت حداکثری در انتخابات ضروری است.

 در این نشست، برخی فعالان اقتصادی و نمایندگان تشکل‌های مختلف به بیان نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود پرداختند