مسئولین مالیاتی صرفاً نگاه درآمدی به کارکرد مالیات داشته باشند به نظام مالیاتی ظلم کرده اند و اگر به دنبال عدالت اجتماعی و رفع ناهنجاری های اجتماعی هستیم باید نگاه تک بعدی و یکجانبه به مالیات را کنار بگذاریم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی استان […]

مسئولین مالیاتی صرفاً نگاه درآمدی به کارکرد مالیات داشته باشند به نظام مالیاتی ظلم کرده اند و اگر به دنبال عدالت اجتماعی و رفع ناهنجاری های اجتماعی هستیم باید نگاه تک بعدی و یکجانبه به مالیات را کنار بگذاریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی استان اصفهان، در هفته فرهنگ سازی مالیاتی مدیرکل امور مالیاتی استان با حضور در شهرستان آران و بیدگل ضمن دیدار با فعالان اقتصادی شهرستان در محل فرمانداری شهرستان آران و بیدگل حضور یافت.
مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان با اشاره به بررسی مشکلات و نگرانی های اصناف و فعالان اقتصادی بویژه در بحث اظهارنامه مالیات عملکرد سال ۱۴۰۰ بیان کرد: امسال حدود ۳۰ درصد افزایش در دریافت اظهارنامه داشته ایم و حدود ۷۳ هزار پرونده مالیاتی برای اظهارنامه عملکرد سال ۱۴۰۰ در سیستم مالیاتی اضافه شده است. آقای مزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان بیان کرد: سال گذشته ۶۰ درصد از مودیان مالیاتی از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم استفاده کردند و امسال تاکنون حدود ۷۷ درصد پرونده ها توسط تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم رسیدگی شده اند. آقای مزیکی با بیان مزایای استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم برای مودیان اظهار داشت: با راه اندازی و اجرای کامل سامانه مودیان به سمت ایجاد شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار مالیاتی که از سیساست های اصلی نظام مالیاتی می باشد حرکت می کنیم.
مدیرکل امور مالیاتی استان با تاکید بر مدارا با تولید و تولیدکنندگان و تسهیل و رفع موانع تولید بیان کرد: اگر مسئولین مالیاتی صرفاً نگاه درآمدی به کارکرد مالیات داشته باشند به نظام مالیاتی ظلم کرده اند و اگر به دنبال عدالت اجتماعی و رفع ناهنجاری های اجتماعی هستیم باید نگاه تک بعدی و یکجانبه به مالیات را کنار بگذاریم.
آقای مزیکی با تاکید بر برقراری نظم و انضباط اقتصادی و ایجاد شفافیت اقتصادی بعنوان عملکردهای اصلی نظام مالیاتی و لزوم فرهنگ سازی مناسب در این زمینه گفت: قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان به دنبال احیا این اهداف می باشد که برای تحقق این اهداف نیاز به همراهی و آموزش می باشد. آقای مزیکی افزود: در راستای بررسی مشکلات و مسائل اصناف پیشنهادات و نقطه نظرات اصناف مختلف را دریافت، بررسی و به سازمان مالیاتی اعلام خواهیم کرد.
مدیرکل امور مالیاتی استان با اشاره به برنامه ریزی بعمل آمده در راستای اطلاع رسانی توزیع عوارض مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری های سطح استان مطابق با مواعد زمانی بیان نمود: امسال سهم واریزی عوارض ارزش افزوده و آلایندگی به حساب شهرداری ها و دهیاری های سطح استان نسبت به سال گذشته حدود ۸۸ درصد رشد داشته است.
در این جلسه فرماندار شهرستان آران و بیدگل ضمن خیر مقدم، حضور مدیرکل امور مالیاتی استان را در راستای بررسی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان حائز اهمیت دانست و گفت: درآمدهای مالیاتی هم اکنون یکی از مهمترین منابع درآمدی دولت است و برای قطع وابستگی از درآمدهای نفتی حرکت به سمت درآمدهای مالیاتی می باشد بنابراین مکانیزم وصول مالیات و تشخیص میزان مالیات و جلوگیری از فرار مالیاتی به طور جد مورد پیگیری می باشد. فرماندار شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت: اگر قبول داریم در جنگ اقتصادی هستیم باید لوازم و مقدمات این جنگ را فراهم کنیم و قرارگاه اصلی آن که نظام مالیاتی است را تجهیز نماییم. وی افزود: اگر هزینه کرد مالیات تبیین شود قطعا رغبت مردم به پرداخت مالیات بیشتر میشود و برای رسیدم به این منظور بایستی شفاف سازی و تعامل ایجاد شود.