رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و تغییر در پلاک خودرو یا برداشتن آن جرم محسوب شده و خط قرمز پلیس است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، […]

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گفت: هرگونه دستکاری، مخدوش کردن و تغییر در پلاک خودرو یا برداشتن آن جرم محسوب شده و خط قرمز پلیس است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان، سرهنگ “محمدرضا محمدی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، با اعلام این خبر بیان داشت: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی، هرگونه تغییر و دستکاری در پلاک جرم است و با مجرم برابر قانون رفتار خواهد شد.
وی ادامه داد: پوشاندن، دستکاری و مخدوش کردن پلاک خط قرمز پلیس است، در این راستا مردم نیز از پلیس خواستار برخورد قاطع با رانندگان مخدوش کننده پلاک هستند. کسانی که پلاک خودرو را دستکاری می کنند حقوق دیگر شهروندان را تضییع می کنند، چرا که ممکن است برای دیگران جریمه ناحق ثبت شود.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان درباره بهره برداری سودجویان در این زمینه تصریح بیان کرد: مجرمان حرفه ای با دستکاری و پوشش در پلاک اقدام به انجام جرایمی همچون دزدی، سرقت های مسلحانه، زورگیری، مزاحمت برای نوامیس و غیره کرده و از این شرایط نهایت بهره برداری را می کنند.
این مقام انتظامی گفت: پوشاندن پلاک با قاب های شیشه ای و دودی به قصد فرار از ثبت تخلفات رانندگی توسط دوربین ها جرم محسوب می شود، پلیس در راستای احقاق حقوق شهروندی نسبت به شناسایی، احضار و برخورد قانونی رانندگان متخلف اقدام می‌کند، پلاک هویت وسیله نقلیه است.
سرهنگ محمدی در پایان خاطرنشان کرد: طی ۲ ماه گذشته برخوردهای قاطعی با متخلفان در این زمینه صورت گرفته و همچنین ۸۶ خودرو و ۵۴۲ موتورسیکلت فاقد پلاک نیز توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.