آوای مهر آوای همدلی سر داد/ نشست صمیمی استاندار کردستان با اعضای خانه ژینو استاندار کردستان به دعوت گروه آوای مهر با حضور در موسسه ژینو، با اعضای این مرکز نشست صمیمی داشتند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ گروه آوای مهر به منظور بازدید و پیگیری خواسته‌های خانه ژینو(مرکز نگهداری پسران […]

آوای مهر آوای همدلی سر داد/ نشست صمیمی استاندار کردستان با اعضای خانه ژینو

استاندار کردستان به دعوت گروه آوای مهر با حضور در موسسه ژینو، با اعضای این مرکز نشست صمیمی داشتند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ گروه آوای مهر به منظور بازدید و پیگیری خواسته‌های خانه ژینو(مرکز نگهداری پسران بی‌سرپرست) از استاندار کردستان دعوتی به عمل آورد و اسماعیل‌ زارعی‌کوشا شامگاه روز جمعه به همراه مدیرکل سازمان برنامه و بودجه، فرماندار سنندج، مدیرکل و معاونت امور اجتماعی بهزیستی از این مرکز بازدید و با اعضای این مرکز نشست صمیمی داشت.

وی در ابتدای سخنان خود از گروه آوای مهر بابت دعوت و فراهم‌نمودن این نشست صمیمی تشکر کرد و گفت:امشب توفیق شد که در این مرکز حضور پیدا کنیم و چند ساعاتی را در کنار اعضای مجموعه باشیم.

استاندار کردستان ضمن قدردانی مدیر و کادر اجرایی این مرکز، وعده پیگیری خواسته‌های آنان را داد و گفت: مسئله واگذاری زمین که مطرح شد امری ضروریست چرا که یقینا با گسترش این فضا تعداد افراد واجد‌شرایط بیشتری مورد حمایت این مرکز قرار خواهند گرفت، لذا این موضوع را بررسی و پیگیری خواهیم کرد.
 
گفتنی است که طبقه فوقانی فضای کنونی با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و به گفته مدیر مرکز تکمیل آن به مبلغی بالغ بر ۳۰۰ میلیون نیاز دارد.

استاندار کردستان در قبال این درخواست، وعده داد که اعتبار مورد‌ نیاز برای گسترش فضای کنونی و تجهیزات کامل آن تامین خواهد شد. همچنین بنا به درخواست یکی از بچه‌های مرکز، قول فراهم نمودن مقدمات سفری تفریحی برای کل مجموعه ژینو از استاندار گرفته شد.

زارعی کوشا در پایان سخنان خود گفت: به اعتقاد بنده کسانی که به هر نحوی جهت کمک به این بچه‌ها و رفع دغدغه‌های اولیه آنان قدمی بر می‌دارد، توفیق و سعادتی از جانب خداوند نصیب‌ آنان گشته است و امیدواریم با حمایت‌های مداوم شاهد شکوفایی و درخشش بچه‌های این مرکز باشیم.

حسین رسولی، مدیرکل بهزیستی استان نیز در این نشست گفت: خانه ژینو یکی از مجموعه‌های سازمان بهزیستی است که از پسران ۱۲ تا ۱۸ سال فاقد سرپرست نگهداری میکند.

وی افزود: در این مرکز برنامه‌های خوبی در حوزه نوجوانان و جوانان انجام شده و خوشبختانه در بحث تحصیل و کار افراد تحت پوشش، موفق بوده است.

مدیر خانه ژینو نیز در این جلسه به معرفی مرکز پرداخت و گفت: این مرکز فعالیت خود را از سال ۹۴ آغاز و تاکنون نوجوانان و جوانان واجد‌شرایط بسیاری را تحت پوشش قرار داده است.

وی افزود: در حال حاضر ۱۸ نفر در این مرکز تحت پوشش قرار دارند که ۴ نفر از آنان مستقل شده‌اند اما همچنان مورد حمایت ما قرار دارند. ۱۴ نفر ساکن در مرکز علاوه بر تحصیل، مورد آموزش‌های کسب مهارت و حرفه‌آموزی قرار گرفته‌اند.

مدیر خانه ژینو گفت: ساختمان فعلی مرکز مستقل نیست و دولتی می‌باشد و در حال حاضر به منظور گسترش آن در حال احداث طبقه فوقانی آن هستیم که تا به امروز مبلغی بالغ بر ۶۰۰ میلیون تومان با حمایت خیرین هزینه شده و تکمیل آن به ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

وی ضمن تقدیر از خیرین و حامیان خانه ژینو، افزود: بارها از طریق استانداران قبلی خواستار واگذاری زمین جهت احداث ساختمانی مستقل برای مرکز بوده‌ایم اما به نتیجه نرسیده است و از شما درخواست داریم که این مسئله پیگیری شود.

ویدا مرادپور، مدیر گروه آوای مهر نیز گفت:
مجموعه گروه آوای مهر وظیفه خود می‌داند که از جناب آقای اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار محترم کردستان جهت حمایت‌های همیشگی از گروه و همچنین قبول دعوت جهت حضور در مرکز خانه ژینو تشکر و قدر‌دانی کند.

وی افزود: از سال ۹۸ با این مرکز آشنا و تا به امروز سعی‌ کرده‌ایم در راستای حمایت این مرکز در حد توان گروه از جنبه‌های مختلف، قدم برداریم.

مرادپور ضمن تشکر از حمایت‌های مدیرکل بهزیستی استان، گفت: گروه آوای مهر در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌سرپرست و کم‌بضاعت سنندج فعالیت می‌کنند و با تهیه پوشاک، اقلام تحصیلی، سبد غذایی، اقلام دارویی از دانش‌آموزان نیازمند حمایت کرده است.

وی در ادامه به مشکلات موسسه ژینو اشاره کرد و افزود: اعضای این مرکز اعم از پرسنل و بچه‌های تحت پوشش آن با مشکلات و مسائلی مواجه هستند و نیازمند توجه ویژه‌ و رفع این دغدغه‌ها می‌باشند.

گفتنی است که، استاندار کردستان و هیئت همراه شام را در کنار اعضا و بچه‌های این مرکز صرف کردند و در پایان این نشست، کل مجموعه مورد تقدیر قرار گرفتند.

گروه آوای مهر نیز با تهیه لوح تقدیر از پرسنل خانه ژینو تقدیری به عمل آورد.