تشکیل ۳۲۰ هزار پرونده قضائی در کلانتری های اصفهان ،فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تشکیل ۳۲۰ هزار پرونده قضائی به صورت الکترونیکی در کلانتری های این فرماندهی طی مدت نیمه نخست امسال خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارانبه نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین بساطی” در برنامه زنده تلویوزینی “صبحونه” […]

تشکیل ۳۲۰ هزار پرونده قضائی در کلانتری های اصفهان

،فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از تشکیل ۳۲۰ هزار پرونده قضائی به صورت الکترونیکی در کلانتری های این فرماندهی طی مدت نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یارانبه نقل از خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ” حسین بساطی” در برنامه زنده تلویوزینی “صبحونه” سیمای مرکز اصفهان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه نظم و امنیت گفت: برخلاف بسیاری از کشورها امنیت در کشور ما مردم پایه است و پلیس خود را خدمتگزار مردم می داند و با تکیه بر مشارکت و همراهی آنان امنیت جامعه را برقرار می کند.

وی یکی از راه های همراهی و همکاری مردم با پلیس را ارتباط مستمر و مداوم آنها با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ عنوان کرد و افزود: سامانه ۱۱۰ به منظور ارتباط مردم با پلیس درهنگام فوریت و زمان هایی که نیاز فوری به حضور ماموران پلیس در صحنه است طراحی و راه اندازی شده و به نوعی اورژانس پلیس محسوب می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان عنوان کرد: از شهروندان انتظار داریم تا فرق موارد فوریتی و غیر فوریتی را بدانند و از تماس های غیر مرتبط و غیر ضروری با این سامانه خودداری کنند چون همان زمانی که برای پاسخگویی به تماس های غیر ضروری صرف می شود ممکن است فردی که احتیاج مبرم و ضروری به حضور پلیس دارد نتواند با این سامانه ارتباط برقرار کند.

سرهنگ بساطی در ادامه به اجرای طرح امنیت محله محور در شهرستان اصفهان اشاره کرد و گفت: طرح مذکور به منظور جلوگیری از نفوذ و مقابله با سارقان، مجرمان، خرده فروشان مواد مخدر و مخلان نظم و امنیت در سطح محلات اجرایی شده و پلیس با استفاده از کدهایی که به معتمدان و متنفذان محلات داده اطلاعات و داده های لازم را از آنان دریافت و براین اساس ماموریت های خود را در درون محلات اجرا می کند.

وی از شناسایی ۱۵ محله شهر اصفهان برای قرار دادن آنها در طرح امنیت محله محور خبر داد و گفت: با ارتباطی که با ساکنان این محلات داریم و با حضور بیشتر در این محلات سعی می کنیم که امنیت بالایی را برای مردم تامین کنیم.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در خصوص عملکرد کلانتری های این فرماندهی گفت: علاوه بر اقدامات پیشگیرانه و کشف جرایم توسط ماموران کلانتری ها که به صورت شبانه روز انجام می شود در نیمه نخست امسال ۳۲۰ هزار پرنده در کلانتری ها به صورت الکترونیکی تشکیل و به دستگاه قضائی ارجاع شده که بیشتر این پرونده ها مربوط به اختلافات خانوادگی و اختلافات حقوقی بودند.

وی به وجود واحدهای مشاوره و مددکاری در کلانتری ها هم اشاره کرد و اظهار داشت: در همین مدت بیش از ۳۰ هزار پرونده توسط کارشناسان مشاوره مستقر در کلانتری ها به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به دستگاه قضائی جلوگیری شده است که همین جا از شهروندان می خواهم قبل از تنظیم شکایت و تشکیل پرونده قضائی در کلانتری ها سری به این واحدها زده و از خدمات مشاوره پلیس که به صورت رایگان به انان ارائه می شود استفاده کنند.

سرهنگ بساطی با بیان اینکه در حوزه پیشگیری وضعی و پیشگیری اجتماعی نیازمند مشارکت مردم هستیم گفت: رعایت برخی نکات ایمنی ساده از سوی مردم باعث حفظ اموال و دارایی های آنان و پیشگیری از بروز سرقت می شود و به همین منوال رعایت نکات ایمنی ، توصیه ها و هشدارهای پلیسی در انجام مراودات، معاملات، ارتباط های غیر متعارف و سایر امورات زندگی از بسیاری آسیب های اجتماعی پیشگیری می کند و امنیت جامعه با کمک خود مردم روز به روز افزایش می یابد