ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سالانه ۲٫۸۱ میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان قاچاق می‌شود و ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاست‌مدار پاکستان در این روند دخیل هستند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از بیزینس رکوردر، آژانس اطلاعات داخلی پاکستان طی گزارشی به نخست‌وزیری این کشور اعلام کرده که در کنار همکاری […]

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد سالانه ۲٫۸۱ میلیارد لیتر سوخت از ایران به پاکستان قاچاق می‌شود و ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاست‌مدار پاکستان در این روند دخیل هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از بیزینس رکوردر، آژانس اطلاعات داخلی پاکستان طی گزارشی به نخست‌وزیری این کشور اعلام کرده که در کنار همکاری مقامات دولتی و سیاست‌مداران این کشور، گروه‌های تروریستی در قاچاق سوخت ایران به این کشور دخیل هستند.

گزارش این آژانس نشان می‌دهد که در سراسر پاکستان ۹۹۵ پمپ بنزین در حال فروش سوخت قاچاق‌شده از ایران هستند. نکته مهم آنکه برای توزیع این سوخت‌ها از خودروهای شرکت ملی نفت پاکستان هم استفاده می‌شود.

گزارش نهاد اطلاعاتی مذکور حاکی از آن است که در پاکستان ۷۲۲ نفر در موضوع نقل و انتقالات پولی و حواله سوخت قاچاقی از ایران دخیل هستند که ایالت پنجاب با داشتن ۲۰۵ محل مبادله حواله در جایگاه نخست در میان ایالت‌های پاکستان قرار گرفته است. ارزش سوخت قاچاق‌شده از ایران به پاکستان ۲۰۱ میلیون دلار برآورد شده است.

گفته می‌شود البته اخیرا دولت موقت پاکستان در کنار دولت‌های ایالتی این کشور روندی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای مقابله با احتکار دلار و دیگر کالاهای اساسی در این کشور در دستورکار قرار داده‌اند.

گزارش آژانس اطلاعات داخلی پاکستان نشان می‌دهد که ۹۰ مقام دولتی و ۲۹ سیاستمدار در این کشور در قاچاق سوخت ایران به پاکستان دخیل هستند