استان فرهنگی صفتی ماندگار برای کردستان است/ انسجام مردم کردستان خط بطلانی بر طراحی دشمن است معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کردستان را استانی فرهنگی توصیف کردند، گفت: کردستانی‌ها در همه ایام و مناسبت‌ها با حضور گسترده خود، خط بطلانی بر طراحی‌های دشمنان کشیدند و […]

استان فرهنگی صفتی ماندگار برای کردستان است/ انسجام مردم کردستان خط بطلانی بر طراحی دشمن است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که کردستان را استانی فرهنگی توصیف کردند، گفت: کردستانی‌ها در همه ایام و مناسبت‌ها با حضور گسترده خود، خط بطلانی بر طراحی‌های دشمنان کشیدند و به‌حق شایسته صفت مردمانی بافرهنگ هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ “مهدی رمضانی “، پیش از ظهر امروز پنجشنبه، ۲۰ مهرماه جاری در جلسه  تقدیر از فعالین ستاد اربعین که در محل سالن شهدای گمنام استانداری کردستان برگزار شد، اظهار کرد: اهمیت موضوع اربعین و برکات مادی و معنوی آن بر آحاد مسلمین پوشیده نیست.

وی با بیان اینکه اربعین حسینی به عنوان بزرگترین راهپیمایی عقیدتی سیاسی  دنیای اسلام شناخته شده است افزود: امیدواریم این اجتماع بزرگ مسلمین، مقدمه‌ای برای فتح قدس شریف و اخراج  صهیونیسم خبیث و مستکبر از سرزمین بیت‌المقدس باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان ضمن قدردانی از مردم، مسئولان، خادمین و فعالان مراسم اربعین امسال و سال گذشته در میزبانی از زوار امام حسین (ع)  ادامه داد: در قاموس خلقت وظایف همه اشخاص، مسئول و غیر مسئول خصوصا در خدمت به مکتب امام حسین(ع) به خوبی مشخص شده است.

رمضانی در ادامه  با بیان اینکه همت همگانی در میزبانی از زوار اربعین و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در کردستان که به عنوان یکی از مبادی ورود و خروج زائرین بود، شایسته تقدیر است، گفت: در کردستان در همه ایام خصوصا در هفته وحدت خط بطلانی بر طراحی‌های دشمن کشیده شد و حقیقتا مصداق عینی فرمایش مقام معظم رهبری در مورد کردستان است که آن را استانی فرهنگی توصیف کردند.

وی با بیان اینکه به حق کردستان استانی فرهنگی با مردمانی مهمان‌نواز و مهماندوست است، افزود: مردم مریوان کریمانه به صاحت ابا عبدالله الحسین(ع) خدمت کردند و اخیرا در مهمانی امت احمد(ص) و دیگر مراسم‌های هفته وحدت صحنه‌‌های بی‌بدیلی را خلق نمودند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه محبت، لطف و بزرگواری مردم استان کردستان نسبت به حضور در مراسم‌ها همگام با مسئولین  و میزبانی از زوار اربعین همواره مایه مباهات است، افزود: ناراحتیم که تاکنون از این قافله مخلص عقب مانده‌ایم.

رمضانی تاکید کرد: در جلسات کارشناسی شده باید نقاط قوت و ضعف کمیته‌های مختلف بررسی و مرتفع شود و زمینه برگزاری هرچه باشکوهتر میزبانی و استقبال از زوار امام حسین(ع) در سال ۱۴۰۳ فراهم شود و تمهیدات بهتری بیاندیشیم.

وی با بیان اینکه بایستی بنا را بر محتوای
برکات معنوی اربعین بنیان‌گذاری کنیم، اضافه کرد: اگر مواجهه جبهه اسلام و  جمهوری اسلامی ایران با دنیای استکبار را تحلیل کنیم، در می‌یابیم که هر قدم و قلم و نیت خالص ما می‌تواند در موفقیت جبهه اسلام علیه استکبار تاثیر گذار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به برکات مادی و معنوی سفر اربعین یادآور شد : تامین و تخصیص اعتبار لازم برای تملک ۲۵ هکتاری اراضی باشماق که مشکلی ۲۰ ساله و برزمین مانده بود به برکت این سفر معنوی انجام شد.

کویستان عبدالحکیمی