استفاده صلح‌آمیز از فعالیت هسته‌ای جایگزین ادبیات تهدید استاندار اصفهان گفت: امید است با برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای سرفصل جدیدی از احترام به حقوق ملت‌ها را در استفاده صلح‌آمیز از فعالیت هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری را رقم بزنیم و این رویکرد منطقی را جایگزین زبان زور و ادبیات تهدید کنیم. […]

استاندار اصفهان گفت: امید است با برگزاری کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای سرفصل جدیدی از احترام به حقوق ملت‌ها را در استفاده صلح‌آمیز از فعالیت هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری را رقم بزنیم و این رویکرد منطقی را جایگزین زبان زور و ادبیات تهدید کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ سیدرضا مرتضوی بعدازظهر امروز در آیین افتتاحیه سی‌امین کنفرانس ملی هسته‌ای ایران و اولین کنفرانس بین‌المللی علوم و فنون هسته‌ای ۲۰۲۴ که با حضور مقامات داخلی و خارجی در تالار هتل عباسی اصفهان برگزار شد، گفت: بدون شک برگزاری این کنفرانس بین‌المللی در اصفهان به‌عنوان قطب مهم علم و خلاقیت کشور و مصدر پیشرفت صنعت هسته‌ای، گواه دیگری از خلاقیت علمی و نبوغ دانشمندان و متخصصین ایران‌زمین است.

استاندار اصفهان افزود: امروزه ما در عصری زندگی می‌کنیم که امپراتوری رسانه‌ای صهیونیستی تلاش می‌کند روایت‌های نادرستی از ایران به دنیا مخابره کند و تصویر غلطی از مردم صلح‌دوست ایران به دنیا انعکاس دهد.

وی ادامه داد: در عصری زندگی می‌کنیم که امپراتوری رسانه‌ای صهیونیسم تلاش می‌کند قتل ۳۵ هزار کودک، زن و فرزند فلسطینی را سانسور کند؛ در عصری که پدیده‌هایی نظیر جهانی‌شدن مرزهای جغرافیای سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری ملل را درنوردیده است و اصالت جوامع بشری را در حوزه‌های مختلف کم‌رنگ کرده است.

مرتضوی تصریح کرد: در چنین دورانی، ضرورت حفظ و صیانت از حریم و موجودیت میراث ارزشمند فرهنگی، هنری، تمدنی و علمی بیش‌ازپیش آشکار می‌شود.

استاندار اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: امید است با برگزاری اجلاس‌های وزینی ازاین‌دست و تبادل دستاوردهای علمی، بتوان با هم‌اندیشی‌های علمی و همکاری‌های متقابل کشورها، سرفصل جدیدی از توسعه همه‌جانبه و عادلانه علم و دانش بشری و احترام به حقوق ملت‌ها را در استفاده صلح‌آمیز از فعالیت هسته‌ای و پرهیز از هرگونه افراطی‌گری را رقم بزنیم و این رویکرد منطقی را جایگزین زبان زور و ادبیات تهدید و تحریم توسط بعضی از کشورها کنیم.