اولین دوره آموزشی غذاهای بومی کردستان برگزار می‌شود معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان از برگزاری اولین دوره آموزشی غذاهای بومی ویژه مدیران و پرسنل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در استان خبر داد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱ در این‌باره گفت:خوراک و غذای هر منطقه […]

اولین دوره آموزشی غذاهای بومی کردستان برگزار می‌شود

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان از برگزاری اولین دوره آموزشی غذاهای بومی ویژه مدیران و پرسنل اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ آرمان وطن‌دوست روز دوشنبه ۱۴ شهریورماه ۱۴۰۱ در این‌باره گفت:خوراک و غذای هر منطقه نقش مهمی در انتخاب مقاصد گردشگری توسط گردشگران دارد.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان اظهار کرد:این اداره‌کل در این راستا و با توجه به نقش تأثیرگذار گردشگری غذا به‌واسطه بیان سبک زندگی و فرهنگ مردم منطقه در توسعه گردشگری، اقدام به برگزاری اولین دوره آموزشی غذاهای بومی کردستان می‌کند.

او هدف از برگزاری این دوره آموزشی را تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری و معرفی غذاهای بومی کردستان عنوان کرد و افزود: اقامتگاه های بوم‌گردی می‌توانند علاوه بر مقصدی مناسب، راهی برای لمس بهتر فرهنگ، تاریخ و آیین‌های محلی عجین شده با خوراک و نوشیدنی و در نهایت رونق گردشگری منطقه باشند.

وطن‌دوست یادآور شد: همچنین این دوره آموزشی می‌تواند در راستای حضور بیشتر اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین ارائه کنندگان غذاهای سنتی در دومین جشنواره غذاهای بومی سفره کردستان موثر واقع شود.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری کردستان با بیان اینکه در این دوره حدود ۱۰ نوع غذا، پیش غذا، شیرینی و دسر منطقه کردستان آموزش داده می‌شود، گفت:این دوره آموزشی روز چهارشنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۱ از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر در محل مجتمع گردشگری و اقامتی شاسوار سنندج برگزار می‌شود.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان