منتخب کمپ استعدادیابی و پایگاه فرم کوتاه جشنواره فیلم برلین شد سامان حسین‌پور، منتخب کمپ استعدادیابی و پایگاه فرم کوتاه هفتاد و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین شد.  به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ استعدادهای درخشان برلیناله  berlinale talents که پیش‌تر با نام پردیس استعدادهای درخشان برلیناله شناخته می‌شد، یک برنامه جهت پیشرفت […]


 
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ استعدادهای درخشان برلیناله  berlinale talents که پیش‌تر با نام پردیس استعدادهای درخشان برلیناله شناخته می‌شد، یک برنامه جهت پیشرفت استعدادهای جشنواره بین‌المللی فیلم برلین (که برلیناله نیز نامیده می‌شود) است. این رویداد یک اجلاس سالانه و بستری برای کشف استعدادهای شاخص در حوزه‌های فیلم و سریال‌های نمایشی است.
در هفتاد و چهارمین دوره جشنواره برلین از میان ۳۸۳۲ نفر واجد شرایط ثبت نام از ۱۳۱ کشور، فقط ۲۰۲ نفر، در رشته‌های مختلف سینمایی از جمله:نویسندگی، کارگردانی، بازیگری، تدوین، فیلمبرداری، طراحی صحنه و صداگذاری انتخاب شده‌اند که در بخش کارگردانی این رویداد، سامان حسین پور، فیلم‌ساز کردستانی از ایران، انتخاب و به این کمپ دعوت شده است.
 
همچنین سامان حسین‌پور، با فیلم‌نامه کوتاه غزال موفق به پذیرش در بخش پایگاه فرم کوتاه این جشنواره نیز شده است.
در بخش پایگاه فرم کوتاه، Short Form از میان تمام شرکت‌کنندگان، ۱۰ نفر انتخاب و دعوت می‌شوند تا پروژه‌های خود را با متخصصان فیلم و کارشناسان داستان‌گویی موفق و شاخص بین‌المللی به اشتراک گذارند. منتخبین، در ترکیبی مناسب از کارگروه و جلسات انفرادی، هر پروژه را کالبدشکافی، بحث و توسعه داده که در نهایت به ارائه عمومی زیر نظر فعالان صنعت فیلم ختم و این پروژه‌ها در بازار فیلم اروپا، واقع در جشنواره فیلم برلین ارائه خواهد شد.
 
استعدادهای برلیناله، برنامه‌ای برای توسعه استعداد است که چگونگی و چرایی ساخت فیلم را بررسی می‌کند. از سال ۲۰۰۳، این انجمن به یک انجمن منحصربه‌فرد برای حرفه‌ای‌های فیلم و دوستداران سینما تبدیل شده که شامل گفتگوهای عمومی، کارگاه‌های آموزشی خاص، آزمایشگاه‌های توسعه پروژه و رویدادهای شبکه است. درحالی‌که بخش‌های برلیناله فیلم‌ها را به نمایش می‌گذارند؛ بازار فیلم اروپا، پرجنب‌وجوش‌ترین مرکز تجاری جشنواره است. تمرکز کمپ استعدادیابی بر شناسایی افراد خلاق است و اینکه آنها چگونه دنیا را از دریچه‌ای متفاوت می‌بینند.
 
هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم برلیناله از ۱۵ تا ۲۵ فوریه ۲۰۲۴ (۲۵ بهمن تا ۶ اسفند ۱۴۰۲)، در برلین برگزار خواهد شد.