دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان با بیان اینکه همه، در دهه ولایت و امامت به میزان توانمان، مبلّغ غدیر باشیم، گفت: مردم استان اصفهان همان‌گونه که در دهه محرم، پرچم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) را به دوش دارند، در دهه ولایت نیز در پویش «هر خانه یک پرچم و یک طعام» مشارکت می‌کنند. […]

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان با بیان اینکه همه، در دهه ولایت و امامت به میزان توانمان، مبلّغ غدیر باشیم، گفت: مردم استان اصفهان همان‌گونه که در دهه محرم، پرچم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) را به دوش دارند، در دهه ولایت نیز در پویش «هر خانه یک پرچم و یک طعام» مشارکت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از دفتر امام جمعه اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل دست افکن با اشاره به نام‌گذاری دهه ولایت و امامت در برخی از کشورهای اسلامی اظهار داشت: همان‌گونه که مردم ایران اسلامی به ویژه استان اصفهان شور حسینی دارند و در دهه محرم، پرچم عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) را به دوش دارند، در دهه ولایت نیز در پویش «هر خانه یک پرچم و یک طعام» مشارکت می‌کنند.
وی افزود: در ظهر عاشورا مردم به نیت خوردن طعام امام حسین(علیه‌السلام) در خانه چیزی نمی‌خورند و سر سفره آن حضرت مهمان هستند؛ امروز با گسترش اطعام روز عید غدیر، همه بر سر سفره کرم امیرالمؤمنین علی(علیه‌السلام) مهمان هستند و مردم در ثواب بزرگ این روز شریک می‌شوند.
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهانبا اشاره به روایاتی از ائمه اطهار درباره عظمت روز عید غدیر خم افزود: لازم است تا هر کدام از ما مبلغ غدیر باشیم و با هر کاری که انجام می‌دهیم در مسیر غدیر و تبلیغ ولایت قرار بگیریم؛ هر کس می‌تواند هر کار خیری را با نیت غدیر و به عشق مولا علی(علیه‌السلام) انجام دهد .
وی با تأکید بر مردمی بودن برگزاری جشن‌ها و برنامه‌های دهه ولایت عنوان کرد: از قربان تا غدیر در شهرهای مختلف سراسر استان اصفهان مردم به صورت خودجوش، برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کنند.
حجت‌الاسلام والمسلمین دست افکن با بیان اینکه برنامه‌های این دهه، فراوان و غیرقابل‌شمارش است، یادآور شد: ذبح شتر و گوسفند و توزیع بین فقرا، پخت نان نذری در نانوایی‌ها در قالب پویش نان با طعم مهربانی، تهیه اقلام مورد نیاز اطعام از جمله برنج، روغن، حبوبات و غیره با همکاری ستاد اجرائی فرمان حضرت امام راحل و توزیع در سطح استان و اطعام مردمی و توزیع بیش از ۲۰۰ هزار پرس غذا که ثبت شده رسمی در سراسر استان از جمله برنامه‌های دهه ولایت و امامت است.
وی ادامه داد: مشارکت عشایر در جشن‌های دهه ولایت، برگزاری جشن‌های مختلف در میدان امام خمینی(رحمه الله علیه) اصفهان و در مناطق محروم با همکاری شهرداری اصفهان، مراسم هم‌آوایی علی گویان با حضور گروه‌های موسیقی هرات، بختیاری، هند، بیرجند و اصفهان در پارک جنگلی ناژوان، اهداء ۶ هزار پرچم با نام مقدس «علی ولی الله» به هیئت‌ها و مردم و تهیه و توزیع اقلام فرهنگی و تبلیغی غدیر در سطح استان اصفهان از جمله پوستر، پرچم، خودکار، کتاب به تیراژ ۲۰ هزار جلد از دیگر برنامه‌های دهه ولایت و امامت به شمار می‌رود.
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان بیان کرد: اعطای ۵۸ جهیزیه کامل توسط ستاد فرمان اجرایی حضرت امام راحل و برگزاری همایش ازدواج دانشجویی ۱۰۰ نفری از دانشجویان دانشگاه آزاد اصفهان به مناسب سالروز ازدواج حضرت علی(علیه‌السلام) و حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) در این دهه اجرا شده است.
وی اضافه کرد: سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سراسر استان توسط دبیران اجرایی ستادهای غدیر، توزیع بسته‌های پذیرایی شیرینی و شکلات در نمازهای جمعه و ارائه پوستر تبلیغاتی غدیر، تهیه و توزیع بسته‌های فرهنگی در میان دانش آموزان عشایر پادنا سمیرم شامل کیف، دفتر، مداد، مداد رنگی، خودکار، قرائت خطبه غدیر در مساجد سطح استان به مدت ۱۰ شب و ارائه تجهیزات و کمک نقدی برای برگزاری جشن‌ها از دیگر اقدامات و برنامه‌های بنیاد بین‌المللی غدیر استان اصفهان با همکاری خیرین است.
حجت‌الاسلام والمسلمین دست افکن با بیان اینکه راهپیمایی سراسری روز عید غدیر با حضور آحاد مردم و هیئت‌های مذهبی استان اصفهان برگزار می‌شود، گفت: جشن عمامه گذاری طلاب حوزه علمیه اصفهان در قالب طرح ادیب برای ۳۰۰ نفر از طلاب با همکاری معاونت تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان و با حضور مسئولین و خانواده طلاب به دست مبارک حضرت آیت‌الله طباطبایی نژاد برگزار می‌شود.