صدور کیفرخواست ۱۱۰ نفر از متهمین اغتشاشات اخیر حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی اظهار داشت : تحقیقات مقدماتی ۱۱۰ نفر از متهمین پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر در استان کردستان در دادسرا به پایان رسیده و با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ […]

صدور کیفرخواست ۱۱۰ نفر از متهمین اغتشاشات اخیر

حجت الاسلام‌والمسلمین سید حسین حسینی اظهار داشت : تحقیقات مقدماتی ۱۱۰ نفر از متهمین پرونده مربوط به اغتشاشات اخیر در استان کردستان در دادسرا به پایان رسیده و با صدور کیفرخواست برای رسیدگی به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ رئیس کل دادگستری استان کردستان بیان داشت: با عنایت به منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و در پی دستور رئیس محترم قوه قضاییه مبنی بر مقابله با عناصر اصلی اغتشاشگر و آشوب‌طلب حرفه‌ای در چهارچوب موازین قانونی و بدون اغماض ، از روزهای آغازین تجمعات و اغتشاشات تفکیک ، پایش و غربالگری بین متهمینی که فریب خورده و بصورت هیجانی در تجمعات شرکت داشته اند با متهمینی که نقش لیدر و هدایتگر داشته اند در دستور کار دادگستری استان کردستان قرار گرفت.

حجت الاسلام حسینی افزود: در این راستا از ابتدای این اغتشاشات تا روز دوم آبان ماه سال جاری ، ۸۳ درصد از بازداشت شدگانی که برای آنان پرونده قضایی تشکیل شده با معرفی کفیل یا وثیقه گذار و یا صدور قرارهای منع و موقوفی تعقیب از زندان آزاد شده اند.
رئیس دستگاه قضایی استان خاطر نشان ساخت : برای ۱۱۰ نفر از متهمین که کیفرخواست صادر شده ، اتهاماتی همچون « اخلال در نظم عمومی» ،«اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» ، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» ،« تخریب و تحریق اموال و اماکن عمومی » و «حمله به مامورین » مطرح بود و تکمیل تحقیقات پرونده های دیگر با اتهاماتی همچون « محاربه » ، « اقدام علیه امنیت از طریق عضویت در گروههای معاند »و غیره در دستور کار قرار دارد.
وی تصریح کرد : هفته گذشته ، نخستین جلسه دادرسی در محاکم کیفری شهرستان سقز برگزار شده و حکم مقتضی صادر و قطعیت یافته است.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در پایان اشاره کرد : سیاست دستگاه قضایی استان پیرو منویات و تاکیدات ریاست معظم قوه قضاییه برخورد قاطع ، موثر و بازدارنده با عوامل اصلی اغتشاشات با رعایت دو اصل دقت و سرعت در رسیدگی می باشد.

کویستان عبدالحکیمی/کردستان