هفته دوم فروردین سال جدید قیمت برخی از کالاها از جمله قند و شکر در بازار افزایش یافته است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هفته دوم فروردین سال جدید شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله قند (هر کیلو ۳۵ هزار تومان) و شکر (هر کیلو ۲۵ هزار تومان) در بازار هستیم؛ البته […]

هفته دوم فروردین سال جدید قیمت برخی از کالاها از جمله قند و شکر در بازار افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، هفته دوم فروردین سال جدید شاهد افزایش قیمت برخی از کالاها از جمله قند (هر کیلو ۳۵ هزار تومان) و شکر (هر کیلو ۲۵ هزار تومان) در بازار هستیم؛ البته محصولات تولیدی پیش از سال جدید همچنان با قیمت قبلی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

رصد هفتگی بازار کالای اساسی حاکی از ادامه عرضه برخی اقلام اساسی با تخفیف ۱۰ تا ۲۵ درصدی است.

گوشت قرمز در برخی استان‌های کشور نسبت به پایتخت ارزان‌تر است. نرخ گوشت گوسفند در تهران به طور میانگین ۴۵۰ هزار تومان در هر کیلو بوده، در حالی که این عدد در شهرستان‌ها حدود ۳۷۰ هزار تومان است. هر کیلو گوشت گوساله به طور میانگین در تهران ۳۹۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شود؛ این عدد در شهرستان‌ها بین ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

گوشت مرغ نرخ دولتی دارد و تفاوت قیمتی بین استان‌های کشور دیده نمی‌شود. به گفته رئیس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی، نرخ فعلی هر کیلو مرغ زنده ۴۵ تا ۴۸ هزار تومان بوده است و این عدد برای هر کیلو گوشت گرم مرغ بین ۶۳ تا ۷۰ هزار تومان خواهد بود. به مناسبت سیزدهم فروردین و مراسم روز «سیزده‌بدر» بازار گوشت مرغ پرتقاضا شد و موجودی گوشت تا ظهر دوازدهم فروردین به پایان رسید و هنگام عصرگوشت مرغ به نوعی نایاب شد.

بازار لبنیات صنعتی نیز بر اساس گفته سخنگوی انجمن لبنی کشور تا پایان ماه رمضان (اردیبهشت ۱۴۰۲) نباید تغییر قیمت داشته باشد اما رصد بازار حاکی از افزایش برخی محصولات لبنی در خرده‌فروشی‌های سطح شهر دارد.