طرح تحقیقاتی سنجش میزان شیوع بیماری بروسلوز در جمعیت گوسفند و بز استان، در اسفندماه سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی و آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان آغاز گردید. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ با […]

طرح تحقیقاتی سنجش میزان شیوع بیماری بروسلوز در جمعیت گوسفند و بز استان، در اسفندماه سال ۱۴۰۱ با همکاری اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی و آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان آغاز گردید.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان؛ با اجرای این طرح مهم که با تلاش همکاران سخت کوش دامپزشکی استان انجام گرفت، تعداد ۳۱۱۰ راس گوسفند و بز در ۲۷ شهرستان استان اصفهان مورد خونگیری قرار گرفت و آزمایش های غربالگری اولیه آن در آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی استان انجام گرفت.

بر طبق برنامه ریزی سازمان دامپزشکی کشور، نمونه های مثبت این آزمایش ها، جهت انجام آزمایش تکمیلی ( الیزا ) به اداره کل دامپزشکی استان فارس ارسال گردید.

لازم بذکر است سنجش میزان شیوع بیماری بروسلوز نقش اساسی در برنامه ریزی های کنترل و پیشگیری این بیماری در استان و کشور داشته و بسیار حائظ اهمیت می باشد .