قیمت نان آزادپز در کردستان مصوب شد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به وجود نابسامانی‌ها در ارائه نان نوع سوم(آزاد‌پز) در سطح استان، برای ساماندهی اوضاع امروز قیمت‌ این نان‌ها مصوب شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی نوری در اولین جلسه شورای آرد و نان استان […]

قیمت نان آزادپز در کردستان مصوب شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: با توجه به وجود نابسامانی‌ها در ارائه نان نوع سوم(آزاد‌پز) در سطح استان، برای ساماندهی اوضاع امروز قیمت‌ این نان‌ها مصوب شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ علی نوری در اولین جلسه شورای آرد و نان استان که ظهر امروز در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه موضوعات و مسائل با حساسیت پیگیری می‌شوند، اظهار داشت: با توجه به وجود نابسامانی‌ها در ارائه نان نوع سوم(آزاد‌پز) در سطح استان، یکی از مصوبات جلسه امروز ساماندهی نرخ این نان‌ها بود که قیمت‌های مصوب به خبازی‌ها ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز برای سنگگ سنتی ۱۰ هزار تومان،لواش  ۲ هزار و ۴۰۰ تومان، بربری  ۷ هزار و ۹۰۰ تومان و تافتون  ۴ هزار و ۸۰۰ تومان  مصوب کردیم، گفت: پس از ابلاغ قیمت‌های مصوب، تمام خبازی‌های آزادپز موظف به رعایت آن‌ها می‌باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ضمن انتقاد از عدم بازرسی کافی از سوی دستگاه‌های نظارتی افزود: جهت پیشگیری از بروز تخلف و افزایش کیفیت نان‌ها بازرسی‌ها تشدید و به صورت جدی انجام خواهد شد.

نوری بر اعلام وزن در همه نان‌ها تاکید و خاطر نشان کرد: حتما باید تمام نانوایی‌های که با نوع سوم(آزادپز) پخت می‌کنند در داخل و سردر مغازه آزادپز بودن خود را درج و در معرض دید مشتریان قرار دهند.

وی با بیان اینکه باید نانوایی‌های نوع سوم محل خرید آرد خود را در سامانه ثبت کنند، افزود: تازمانی که سود فروش آرد در بازار به شکل قاچاق و غیرصحیح بیشتر از پخت نان باشد نابسامانی در قیمت‌ها وجود دارد و ما باید بر روی این مسئله تمرکز ویژه داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان بر بررسی کیفیت آرد در استان تاکید کرد و اذعان داشت: باید کیفیت‌ آرد در نانوایی‌ها به صورت مستمر رصد شود و اگر آرد‌ها از خارج استان وارد می‌شود باید از لحاظ کیفیت مورد بررسی قرار بگیرند.

نوری کیفیت نان را یکی از موضوعات مهم خواند و گفت: مردم سنندج رضایت چندانی نسبت به کیفیت‌ نان‌‌ها ندارند لذا باید خبازان توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با بیان اینکه همه ما باید با آنالیز جامعه، نگاه منطقی به مسائل داشته باشیم اذعان کرد: امسال قیمت نان‌های یارانه‌ای درجه یک و ۲ هم افزایش می یابد ولی هنوز زمان آن مشخص نشده است.

وی تعیین تکلیف استفاده از کنجد در خبازی‌ها را ضروری خواند و گفت: برخی از نانوایی‌ها از این موضوع سوءاستفاده کرده و قیمت دلخواه اخذ می‌کنند بنابر‌این باید مجاز بودن یا نبودن استفاده از کنجد صراحتا اعلام شود.

نوری در بخش پایانی سخنان خود به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای کمک به خبازی‌های سطح استان هم  اشاره و اظهار کرد: امسال از محل تبصره ۱۸ جزء ۳ اعتباراتی برای واگذاری تسهیلات به خبازی‌ها در نظر گرفته شده است.