درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی ضمانت قانونی ندارد/ وزیری از دولت روحانی در پرونده «اکبری» بازداشت نشده است سخنگوی قوه قضاییه افزود: آزاده خواهی، استقلال طلبی و تمسک به اسلام و مکتب اهل بیت از جمله ارکان بی بدلیل انقلاب اسلامی است. ملت ایران در انقلاب سال ۵۷ یکپارچه به پا […]

درج نام سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی ضمانت قانونی ندارد/ وزیری از دولت روحانی در پرونده «اکبری» بازداشت نشده است

سخنگوی قوه قضاییه افزود: آزاده خواهی، استقلال طلبی و تمسک به اسلام و مکتب اهل بیت از جمله ارکان بی بدلیل انقلاب اسلامی است. ملت ایران در انقلاب سال ۵۷ یکپارچه به پا خواست و اکنون نیز نسبت به رفتارهای مغایر با انقلاب بر نمیتابد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران ، صبح امروز هجدهمین نشست خبری مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه با حضور جمعی از خبرنگاران و اهالی رسانه در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه برگزار شد.

ستایشی با بیان اینکه ایام الله دوازدهم الی بیست و دوم بهمن هرسال فصل تعیین کننده حرکت ظلم ستیزانه ملت ایران علیه ظالم بود گفت: ملت‌ با اراده راسخ و رفع بی عدالتی در سال ۵۷ برخواست و اکنون ۴۴ سال است که بر این اراده محکم ایستاده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: آزاده خواهی، استقلال طلبی و تمسک به اسلام و مکتب اهل بیت از جمله ارکان بی بدلیل انقلاب اسلامی است. ملت ایران در انقلاب سال ۵۷ یکپارچه به پا خواست و اکنون نیز نسبت به رفتارهای مغایر با انقلاب بر نمیتابد.

وی ادامه داد: دشمنان ۴۴ سال است که با هزینه های گزاف میلیاردها دلاری به دنبال این است که ملت ایران پیروزی شکوهمند انقلاب را جشن نگیرند.

ستایشی با بیان اینکه انقلاب اسلامی معیار ملت های تحت ظلم است مطرح کرد: اصل سوم قانون اساسی مستقیما به تبعیض ناروا اشاره کرده است که ما آن را بر نمیتابیم. ملت ایران ۴۴ سال از جان هزینه داده و استوار ایستاده است و قوه قضاییه به عنوان یکی ازارکان اصلی تحقق بخشی این اطمینان را می دهد که اهتمام جدی بخشد تا تحقق عدالت برای همگان همواره اجرایی شود.

سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: از همینجا اعلام می کنیم که قوه قضاییه درصدد است با تمام توان و با اقدامات خود، کام ملت عزیز و بزرگوار ایران را شاد نماید و موجب‌افزایش وحدت و جلب اعتماد عمومی شود.

وی با اشاره به نشست امروز تصریح کرد: شان برگزاری نشست امروز با خبرنگاران در مرکز آمار به این دلیل است که در مقطع فعلی،قوه قضاییه به جایی رسیده است که با استفاده از فناوری نوین محدودیت زمانی و مکانی خدمات قضایی را برداشته است.یعنی در تمام۲۴ ساعت شبانه روز امکان خدمات الکترونیک از طریق پنجره خدمات قضایی صورت می گیرد و امروز دسترسی های سابق به صورت در لحظه، بدون وقفه و تعطیلی متجلی است.

زمان اختتامیه اولین دوره نقد برتر قوه قضاییه
ستایشی در خصوص جشنواره نقد برتر قوه قضاییه تاکید کرد: به لحاظ اقتضای محتوا، رسیدگی های دقیق و کثرت مقالات با تاخیرمواجه شدیم اما به یمن‌ دهه نورانی فجر اعلام میکنیم که اختتامیه اولین دوره نقد برتر قوه قضاییه در ۱۹ بهمن سال جاری برگزار خواهدشد. و در مراسم اختتامیه با حضور مسئولان عالی رتبه قوه قضاییه از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل می آید.

سخنگوی دستگاه قضا افزود: قوه قضاییه نه تنها نقد را عامل ضعف بلکه آن را موجب قدرت دستگاه فضایی تلقی میکند.

وی با بیان اینکه برگزاری جشنواره نقد برتر قوه قضاییه یکی از وعده‌های دستگاه قضا‌ در اجرای ماموریت‌های احصا شده است اظهار داشت: این اقدام یکی از راهکارهای مندرج در سند تحول قضایی است که با تکیه بر نظرسنجی مستقیم از صاحبنظران، فعالان اجتماعی و رسانه‌ای مراکز علمی و نهادهای مردمی انجام شده است.

وی درباره اجرای فرامین رهبری گفت: ما برای اجرای فرامین و رهنمودهای رهبری اقداماتی را انجام دادیم. قوه قضاییه مطالبات رهبری از خود را مغتنم دانسته است. قرارگاهی به ریاست معاونت اول قوه قضاییه برای اجرای فرامین رهبری تشکیل شد. این قرارگاه تاکنون ۸۳ مصوبه عملیاتی داشته است و ۵۴ درصد از این مصوبات به طور کامل اجرا شده یا در حال اجراست. دو هفته برای اجرای هر مصوبه زمان در نظر گرفته شده است. این فرامین در ۵ کارگروه تخصصی برای اجرای مطالبات در حال اجرا است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه نایب رییس اسکودا درباره آزمون کانون وکلا گفته که قوه قضاییه باید ناظر باشد و برای آزمون وکالت کانون وکلا چه تدبیری دارید؟ گفت: مطابق مادتین ۴ و ۵ قانون تسهیل صدور برخی مجوز کسب و کار مصوب ۱۴۰۱ کانون کارشناسان رسمی و کانون وکلا و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه موظف شدند هر ساله از طریق سازمان سنجش نسبت به برگزاری ازمون وکلا و کارشناسان با نظارت قوه قصاییه اقدام کنند. هر سه مرجع تلاش داشتند ازمون های مورد بحث تا پایان سال گذشته و سال جاری برگزار کنند ولی به دلیل فشردگی که در برنامه زمانی آزمون های مورد بحث از ناحیه سازمان سنجش بوده در سال گذشته میسر نشد.

زمان برگزاری آزمون پروانه وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی قوه قضاییه
وی افزود: آزمون پروانه وکالت مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران قوه قضاییه در ۲۳ اردیبهشت سال جاری و آزمون پروانه وکالت کانون وکلا در ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱ با نظارت معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با لحاظ معیارهای سنجش قانون تسهیل برگزار شد.

ستایشی تاکید کرد: مقرر شده براساس برنامه ریزی انجام شده، ازمون وکالت کانون وکلا در ۱۳ مردادماه سال آینده و آزمون کانون کارشناسان رسمی مشترکا با مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران قوه قضاییه در اوایل سال ۱۴۰۲ برگزار شود. ما وعده می دهیم این کار با هماهنگی صورت گیرد و تلاشمان این بوده که امور مربوط به این آزمون‌ها مطابق موازین مربوطه باشد.