ماجرای ارسال پیامک برای رانندگان متخلف/ چه کسانی باید پاسخگوی مقام قضایی باشند؟ رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: عامل اصلی حوادث رانندگی که منجر به فوت و مجروحیت می‌شود به موضوع سرعت‌ها باز می‌گردد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران اظهار […]

ماجرای ارسال پیامک برای رانندگان متخلف/ چه کسانی باید پاسخگوی مقام قضایی باشند؟

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: عامل اصلی حوادث رانندگی که منجر به فوت و مجروحیت می‌شود به موضوع سرعت‌ها باز می‌گردد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران اظهار کرد: از چندی پیش در شهر تهران تصادفاتی را که موجب واژگونی و صدمات زیاد به رانندگان و سرنشینان و عابرین پیاده که بیشتر در بزرگراه‌ها اتفاق می‌افتاد را بررسی کردیم.

وی افزود: در این بررسی‌ها مشخص شد عامل اصلی این حوادث که منجر به فوت، مجروحیت‌ها و معلولیت‌های مادام العمر و از کار افتادگی‌های طولانی مدت می‌شود به موضوع سرعت‌ها مربوط می‌شود.

سرهنگ شریفی گفت: به همین علت با رصدی که از طریق دوربین‌های کنترل سرعت به صورت شبانه روزی داشتیم فردی اگر در بزرگراه همت که حداکثر سرعت ۹۰ کیلومتر است و این فرد با سرعت بیش از ۱۴۰ کیلومتر حرکت کند دوربین‌ها عکس این تخلف را می‌گیرند و فردای همان روز پیامکی برای مالک وسیله نقلیه می‌رود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: این دوربین‌ها هویت وسیله نقلیه را از طریق می‌شناسند؛ پس از آنکه پیامکی مبنی بر ثبت تخلف توسط دوربین‌ها برای مالک وسیله نقلیه رفت و در آن ساعت و محل دقیق تخلف برای مالک ارسال شد مقدار سرعت نیز در این پیامک ذکر شد مالک وسیله نقلیه به کلاس آموزشی فراخوان می‌شود.

سرهنگ شریفی تاکید کرد: فراخوان شدن راننده متخلف یک فرایند حقوقی دارد که یک دستور قضایی صادر شده و بر اساس دستور قضایی به کلاس‌های آموزشی دعوت می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر راننده متخلف در کلاس‌های آموزشی شرکت کند و تعهدی مبنی بر عدم تکرار این تخلف را بدهد که به هدف آموزشی خود رسیده ایم ولی اگر در این کلاس‌ها شرکت نکند و بی اهمیت جلوه دهد این فرد به دادسرای راهور معرفی می شود وآنجاست که باید به مقام قضایی پاسخگو باشد.