تاکیدحمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص های مطالعه در استان کردستان حمایت استاندار کردستان از کتابخانه های عمومیاسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص های مطالعه در استان تاکید کرد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه […]

تاکیدحمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص های مطالعه در استان کردستان

حمایت استاندار کردستان از کتابخانه های عمومی
اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص های مطالعه در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیدار و گفتگو کرد.
زارعی کوشا در این دیدار بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت:ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.
وی برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد ، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط موثر روسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان ها می تواند به نفع کتابخانه های عمومی باشد و به ارتقای شاخص های کتابخوانی کمک کند.
استاندار کردستان اضافه کرد: کتابخانه های عمومی باید با برگزاری برنامه های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه ها در اجرای برنامه ها توجه داشته باشند.
معصومه حسنی خونسار، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد:از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.
وی عنوان کرد:هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضاء را کودکان و نوجوانان تشکیل می دهند.
حسنی خونسار حمایت مسئولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می شود.
وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان،تصریح کرد:کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضاء و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.