به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی به همراه جمعی از کارکنان این نهاد با علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد. مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این دیدار با بیان اینکه به تعبیرمقام معظم رهبری (مدظله العالی)، […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه های عمومی به همراه جمعی از کارکنان این نهاد با علی اصغر دریایی مدیرکل فرهنگی و ارشاد اسلامی استان کردستان دیدار و گفتگو کرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان در این دیدار با بیان اینکه به تعبیرمقام معظم رهبری (مدظله العالی)، کردستان یک استان فرهنگی است، گفت: همکاری و هماهنگی دستگاه های فرهنگی امری مهم و اساسی است که باید بیش از پیش به آن توجه صورت گیرد.
محمد مخدومی عنوان کرد: کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از متولیان حوزه فرهنگ آمادگی دارد که به منظور تحقق توسعه فرهنگی استان از تمام ظرفیت های موجود استفاده کند.
وی تصریح کرد: با توجه به انتخاب شهر سنندج به عنوان پایتخت کتاب، وظیفه فعالان بخش فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب و کتابخوانی بیشتر شده و اجرای برنامه های متنوع با مشارکت گسترده و حداکثری مردم امری ضروری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان نیز در این دیدار توجه به مقوله کتاب و کتابخانه را مهم ارزیابی کرد و گفت: متاسفانه فرهنگ کتابخوانی در معرض تهدید است و یکی از مهم ترین عوامل مخرب در این زمینه فضای مجازی است.
علی اصغر دریایی با اشاره به اینکه ترویج کتاب و کتابخوانی از برنامه های اولویت دار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: لزوم ارتباط بیشتر دستگاه های فرهنگی می تواند در ارتقای سرانه مطالعه و تروج فرهنگ کتابخوانی بسیار اثرگذار باشد.
وی بهره گیری از تمام ظرفیت ها و اجرای برنامه های کاربردی را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه مهم عنوان کرد و گفت: انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران افتخاری برای استان کردستان است و باید از این فرصت به منظور معرفی بیشتر استان و ارتقای سرانه مطالعه استفاده کرد.
دریایی اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی به عنوان نهادهای فرهنگی و اثرگذار در استان دارای اشتراکات بسیاری هستند و می توانند با تعامل بیشتر، بیش از پیش به جامعه خدمت کنند.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان