درحالی که صبح امروز یکشنبه نبردها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیم ساعت بعد از پایان آتش بس یک روزه در شهر «ام درمان» از سرگرفته شد، منابع خبری گزارش دادند که این نبردها هم اکنون به شهر خارطوم پایتخت کشیده شده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه الجزیره در خبری […]

درحالی که صبح امروز یکشنبه نبردها بین ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان نیم ساعت بعد از پایان آتش بس یک روزه در شهر «ام درمان» از سرگرفته شد، منابع خبری گزارش دادند که این نبردها هم اکنون به شهر خارطوم پایتخت کشیده شده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، شبکه الجزیره در خبری فوری گزارش داد که نبردهای شدیدی هم اکنون با سلاح های سنگین بین ارتش سودان به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی در مناطقی از شهر خارطوم در جریان است.

به گفته این شبکه، ارتش سودان حملات هوایی گسترده ای به مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در مناطق شهر خارطوم انجام می دهد.

برپایه این گزارش، هواپیماهای ارتش سودان همچنین مناطق تمرکز نیروهای پشتیبانی سریع در شرق نیل را هدف قرار می دهند.

صبح امروز تنها نیم ساعت از پایان آتش بس یک روزه در سودان، منابع خبری از شروع مجدد درگیری ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به (حمیدتی) در شهر ام درمان در استان خارطوم خبر دادند.

از بامداد روز شنبه پس از توافق طرف های درگیر در جمعه شب، آتش‌بس یک روزه ای در سودان با میانجی گری عربستان و آمریکا برقرار شده بود.

این آتش بس برای کاستن از خشونت ها در سودان پیشنهاد شده بود تا کمک های انسانی به نیازمندان برسد و فضای اعتماد میان طرفین درگیری بهبود یابد.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است.

تاکنون چندین بار آتش‌بس در سودان اعلام شده، اما طرف‌های درگیر بطور مداوم آن را نقض می‌کنند.

درگیری های اخیر سودان تاکنون بیش از یکهزار و ۸۰۰ کشته برجای گذاشته و سازمان ملل اعلام کرده که بیش از یک میلیون نفر در داخل این کشور آواره شده‌اند، علاوه بر آن ۳۰۰ هزار سودانی به کشورهای همسایه پناه برده‌اند.

نمایندگان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان از ۱۶ اردیبهشت در شهر جده عربستان حضور داشته و برای دستیابی به توافق مذاکره کرده اند.