یوسف حاتمی‌کیا کارگردان شب طلایی می‌گوید که فیلمش نسبت به مسأله مهم شکاف و انشقاق در خانواده‌ها هشدار می‌دهد. چیزی که به‌نظرش باید آن را بیان کرد. او نگران است که سال‌های بعد چیزی که در فیلمش نشان داده، رخ ندهد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر صنیعی منش: “شب […]

یوسف حاتمی‌کیا کارگردان شب طلایی می‌گوید که فیلمش نسبت به مسأله مهم شکاف و انشقاق در خانواده‌ها هشدار می‌دهد. چیزی که به‌نظرش باید آن را بیان کرد. او نگران است که سال‌های بعد چیزی که در فیلمش نشان داده، رخ ندهد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران،به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدباقر صنیعی منش: “شب طلایی” عنوان فیلمی است که این شب‌ها در سینماهای سراسر کشور در حال اکران است. یک فیلم خانوادگی که برخی آن را سیاسی قلمداد کردند و برخی دیگر فضای فیلم را شبیه به سبک فیلمسازی برخی کارگردانان دیگر خواندند. اما به‌نظر می‌رسد که برخی از این تفاسیر و تحلیل‌ها بیشتر از روی جوسازی‌های رسانه‌ای است و اصلاً‌ شباهتی به نقد و تحلیل مفهومی و یا فرمی سینما ندارد. البته این دور از انتظار از فضای رسانه‌ای سینما نیست چرا که کارگردان “شب طلایی” یوسف حاتمی‌کیا فرزند یکی از کارگردانان مطرح سینمای کشور است و عموماً‌ در چنین مواقعی تفسیرهای سوگیرانه فراوان است.

اما بهترین فردی که می‌توانست فیلم را چه از نظر مضمونی و چه شکلی تبیین کند، خود کارگردان فیلم است. یوسف حاتمی‌کیا که اولین فیلم بلند سینمایی خود را ساخته است، فیلمی درام، معمایی و در عین حال خانوادگی است.