۸ اثر ازهنرمندان کردستانی در بخش نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، در مجموع ۸ اثر از هنرمندان کردستانی به بخش های مختلف این جشنواره راه پیدا کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امین مرادی در گفتگویی خبری با […]

۸ اثر ازهنرمندان کردستانی در بخش نهایی سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰

با اعلام پایان مهلت ارسال آثار به سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰، در مجموع ۸ اثر از هنرمندان کردستانی به بخش های مختلف این جشنواره راه پیدا کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ امین مرادی در گفتگویی خبری با تبریک فرارسیدن اعیاد شعبانیه از راهیابی ۸ اثر ۱۰۰ ثانیه ای در بخش های داستانی، مستند، کودک ونوجوان و پویانمایی به بخش رقابتی و نهایی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم های ۱۰۰ ثانیه ای که اسفند ماه در تهران برگزار می شود خبرداد.

مرادی با اشاره به جایگاه بین المللی جشنواره فیلم ۱۰۰ تصریح کرد: این جشنواره در طول دوران برگزاری خود نقش بسیار پررنگی را در شناسایی، جذب و پرورش استعدادهای هنری در عرصه فیلم را برعهده داشته است.

رئیس حوزه هنری کردستان ادامه داد: این جشنواره درکنارمعرفی استعدادها در زمینه سوق دادن به سمت سینمای اخلاق مدار و توجه دادن هنرمندان به سوژه های ناب مبتنی بر واقعیت های اجتماعی بسیار موفق بوده است.

وی در خصوص این دوره از جشنواره نیزگفت : با اعلام دبیرخانه جشنواره در مجموع ۴۶۲۲ اثر در سه بخش ملی، بین المللی و مخاطب کودک و نوجوان در دبیرخانه جشنواره ثبت شد.

مرادی ادامه داد: در بخش ملی هیات انتخاب متشکل از “ابراهیم امینی”، ” کاظم دانشی”، “سجادنوروزی” ،” محمد ساسان ” و هنرمند توانمند کردستانی “بهروز نورانی پور” از میان ۲۱۹۵اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره، ۱۸۱ اثر را شایسته راه یابی به بخش نهایی جشنواره تشخیص دادند که ۹۷ اثر در بخش مسابقه و ۷۶اثر در بخش غیررقابتی به نمایش درمی آیند.

وی افزود: در بخش بین الملل نیز به انتخاب “هادی ناییجی”، “سجادمهرگان” و “هادی اسماعیلی” از میان ۲۴۲۷اثر رسیده، ۸۸اثر به سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند که از این میان ۳۹اثر در بخش مسابقه به رقابت می پردازند و ۴۹ اثر در بخش خارج از مسابقه به نمایش درخواهند آمد.

رئیس حوزه هنری کردستان در خصوص بخش کودک نوجوان نیز گفت: در این بخش هیات انتخاب جشنواره متشکل از “سمیه کاظم بیگی”، “محمد خیراندیش” و “آزاده آل ایوب ” ۷۶ اثر به جشنواره فیلم ۱۰۰ راه یافتند و از این میان ۲۵اثر به بخش مسابقه و ۴۴اثر به بخش غیررقابتی مخاطب کودک و نوجوان راه یافتند.

وی افزود: توضیح این نکته ضروری است که بخش مخاطب کودک و نوجوان بخش آزاد این دوره از سیزدهمین جشنواره فیلم ۱۰۰ بود و شرکت کنندگان در این بخش امکان حضور همزمان در یکی از بخش های ملی و بین المللی را نیز داشتند.

مرادی با اشاره به حضور موفق هنرمندان کردستانی در دوره های مختلف جشنواره بین المللی فیلم ۱۰۰گفت: خوشبختانه در این دوره نیز از بین ۲۳ اثر ارسال شده استان به دبیرخانه جشنواره، دربخش داستانی فیلم”آشخور” به کارگردانی زانیار لطفی و “ده” به کارگردانی فریاد خسرویانی، در بخش مستند فیلم های”قاچ” به کارگردانی فاطمه مرزبان و ” سه از پنج” به کارگردانی سید رضا سید فاتحی، در بخش کودک ونوجوان فیلم”تیرک” به کارگردانی فواد لطفی و در بخش پویانمایی فیلم های”تفنگ بازی” و ” پژواک” به کارگردانی برزان رستمی به بخش رقابتی جشنواره راه پیدا کردند و فیلم پویانمایی” جنگ ورنگ” به کارگردانی عدنان زندی در بخش غیر رقابتی جشنواره حضور پیدا کرده است.

وی در این زمینه اتصریح کرد: در بین ۳۱ استان کشور هنرمندان کردستانی با راهیابی ۸ اثر به بخش نهایی پس از اصفهان و خراسان رضوی در رتبه سوم تعداد آثار راه یافته به بخش نهایی قرار گرفته است.

جشنواره‌ی فیلم صد همانطور که از اسمش پیداست، جشنواره‌ای برای فیلم‌های ۱۰۰ثانیه‌ای است که حوزه هنری متولی برگزاری آن است و بعد از چهارسال وقفه، سیزدهمین دوره‌ی آن به دبیری یوسف منصوری از دهم تا دوازدهم اسفند در تهران برگزار خواهدشد.