قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد زهرا نصیریقرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان به امضای مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و استاندارهرمزگان رسید. مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان درآئین امضای قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان که با حضور استاندار این استان برگزار شد با اشاره به اینکه احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کار بسیار بزرگی است […]

زهرا نصیری
قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان به امضای مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و استاندارهرمزگان رسید.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان درآئین امضای قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان که با حضور استاندار این استان برگزار شد با اشاره به اینکه احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان درهرمزگان کار بسیار بزرگی است که پالایشگاه اصفهان را جزو سرآمدان صنعت پالایش کشور قرار خواهد داد افزود: ما قصد داریم در هرمزگان پالایشگاه ۱۲۰ هزار بشکه ای ایجاد کنیم .
دکتر محسن قدیری، درزمینه احداث سایت دوم پالایشگاه اصفهان در بندرعباس توضیح داد: بزودی تجهیزات پالایشگاهی به کشور منتقل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای خرید این پالایشگاه ۱۳ میلیون یورو اختصاص داده است که تجهیزات آن در حال حمل به ایران است افزود: برای احداث سایت دوم پالایشگاه در هرمزگان کار نقشه برداری از ۲ ماه آینده شروع خواهد شد و سپس ساخت سیویل و فونداسیون انجام می شود، این اقدامات به سرعت تا انتهای سال آینده انجام خواهد شد.
وی با تاکید به این که برای ترخیص تجهیزات این پالایشگاه نیازمند هماهنگی و همکاری استانداری هرمزگان هستیم ادامه داد: اگر چه هزینه های ما دریک استان دیگر برای احداث پالایشگاه بیشتر شده است اما ایجاد این پالایشگاه در بندرعباس کاربسیار بزرگی خواهد بود، امیدواریم که برای قیمت زمین نیز هماهنگی و مساعدت های لازم توسط استانداری هرمزگان با ما انجام شود.
دکترقدیری، به این مسئله نیز اشاره داشت که سال قبل برای اقدامات پالایشگاه هرمزگان ۲۰ همت اعتبار ازسوی پالایشگاه اصفهان اختصاص داده شد افزود: ۲۰ همت نیز امسال برای این کار تخصیص خواهد یافت و پیش بینی ما برای این پروژه ۲۵۰ میلیون یورو است.
وی با اشاره به اینکه روش های سرمایه گذاری و انتخاب پیمانکار انجام شده است گفت: ان شاءا… اقداماتی که برای اداره صمت و محیط زیست نیاز است نیز با پیگیری استانداری هرمزگان انجام شود در این زمینه کریدور ها و حریم های انتقال نیز مشخص گردیده است .
در ادامه نیز مهدی دوستی، استاندار هرمزگان گفت: طبق مصوبه رسمی دولت برای استفاده از مرز رسمی هرمزگان با دیگر کشورها و انجام راه آهن درحال انجام است که در این زمینه عرصه ای را مشخص نموده ایم که با قدری استحصال این زمین را نیز در بندر در اختیار پالایشگاه اصفهان قرار دهیم .
وی درباره موقعیت سایت پالایشگاه اصفهان در بندرعباس گفت: ۴۶۸هکتار زمین در منطقه ای در شمال شرقی هرمزگان برای این کار درنظرگرفته شده است که هم فاصله زیست محیطی آن رعایت شده و دو خط انتقال نیز دراین محدوده وجود دارد که دارای دو جاده دسترسی است.