کمک ۹۰ میلیارد ریالی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان کردستان مدیرعامل ستاد دیه کشور در دهمین جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کردستان اظهار داشت:اقدامات بسیار موثری در نمایندگی ستاد دیه استان صورت گرفته و کردستان از لحاظ شاخص های آماری بالاتر از میانگین کشوری است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از […]

مدیرعامل ستاد دیه کشور در دهمین جلسه هیات امنای ستاد دیه استان کردستان اظهار داشت:اقدامات بسیار موثری در نمایندگی ستاد دیه استان صورت گرفته و کردستان از لحاظ شاخص های آماری بالاتر از میانگین کشوری است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛حجت الاسلام والمسلمین حسینی، رئیس کل دادگستری و رئیس نمایندگی ستاد دیه کردستان،در ابتدای این جلسه بیان داشت: ستاد دیه استان عملکرد مطلوبی نسبت به سنوات گذشته داشته که این مهم نشان دهنده تعامل گسترده این ستاد مردمی با خیرین و نیکوکاران کردستانی است.
وی افزود : با کمک خیرین و همچنین مساعدتهای نهاد ریاست جمهوری ، بنیاد مستضعفان کشور ، ستاد دیه کشور و استان و همچنین تسهیلات بانکهای عامل ، اعسار ، گذشت شکات و … از ابتدای سال تاکنون ۲۶۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان از زندانهای استان آزاد شده اند که بدهی این افراد بیش از ۱۳۵ میلیارد تومان بوده است .
حجت الاسلام حسینی تاکید کرد: هم اکنون تعداد ۳۰۰ نفر زندانی جرایم غیرعمد در زندانهای استان بسر می برند که بدهی این افراد بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان است که امیدواریم با کمکهای خیرین در جشن گلریزان سال جاری تعداد زیادی از این افراد نیز به آغوش خانواده هایشان بازگردند.
در ادامه جلسه،علی شمس مدیرعامل ستاد دیه کشور بیان داشت ؛ علیرغم شرایط نامطلوب اقتصادی درصد آورده زندانیان جرائم غیر عمد استان بسیار مطلوب بوده و نشان دهنده پیگیری‌ها و تعامل خوب ریاست کل دادگستری استان، مدیرکل زندانها ، مدیر نمایندگی ستاد دیه، اعضاء هیأت امناء و مددکاران زندانهای استان می باشد .
وی از تصویب کمک ۹۰ میلیارد ریالی ستاد دیه کشور برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان خبر داد و افزود:امیدواریم با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران در استان زمینه آزادی تعداد بیشتری زندانی در استان فراهم شود.
همچنین مجتبی محمدی،مدیرکل زندانهای استان و نائب رئیس ستاد دیه استان اظهار داشت :مردم شریف و نیک اندیش کردستان در هر شرایطی برای کمک به هم نوع خود آماده و پای کار هستند و این موضوع نشان دهنده فرهنگ غنی مردم نجیب و نیکوکار استان است.
در ادامه،محمد خسروی،مدیر نمایندگی ستاد دیه کردستان نیز از حسن توجه ویژه مدیرعامل ستاد دیه کشور به زندانیان جرائم مالی و غیر عمد استان تقدیر کرد.
در پایان این جلسه ، مدیرعامل ستاد دیه کشور از عملکرد اعضاء هیأت مدیره ستاد دیه استان با اهداء لوح سپاس،تقدیر کرد.