مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع حادثه‌های طبیعی در نیمه نخست امسال۶ هزار و ۶۱ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرد. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، جواد نظری اظهارداشت: این خسارت ها در بخش های مختلف کشاورزی، راه، زیربنایی و تاسیسات اداری وارد شد که بیشترین آن در […]

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: وقوع حادثه‌های طبیعی در نیمه نخست امسال۶ هزار و ۶۱ میلیارد ریال به بخش‌های مختلف استان خسارت وارد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، جواد نظری اظهارداشت: این خسارت ها در بخش های مختلف کشاورزی، راه، زیربنایی و تاسیسات اداری وارد شد که بیشترین آن در بخش کشاورزی است.

وی تصریح کرد: نیمه نخست امسال وقوع حادثه های سیل، سرمازدگی و خشکسالی به ۳۰ هزار هکتار عرصه زراعی استان خسارت زد که میزان آن حدود ۹۸۵ میلیارد ریال برآورد شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی بیان کرد: چهار هزار و ۱۲۸ میلیارد ریال خسارت نیز به ۱۰ هزار و ۲۲۸ هکتار از باغ های استان وارد شد.

وی اضافه کرد: در این مدت؛ تلف شدن ۷۹ راس دام با ارزش ۱۷ میلیارد ریال و ۶۰ هزار قطعه طیور به ارزش ۲۵ میلیارد ریال خسارت وارد شد.

نظری گفت: میزان خسارت ها به یکهزار و ۶۹۴ مورد از منابع آبی بخش کشاورزی استان هم بیش از ۶۷ میلیارد ریال برآورد شده است و مابقی خسارت های بخش کشاورزی مربوط به ساختمان و ادوات کشاورزی گزارش شد.

وی درباره خسارت سیل به راه و ابنیه جاده های خراسان شمالی نیز افزود: در این مدت وقوع سیل به ۴۲۲ کیلومتر از راه ها و ۱۰۷ دستگاه آبنما و پل خسارت وارد کرد که ارزش آن بیش از ۲۷۲ میلیارد ریال است.

نظری خاطرنشان کرد: خسارت به تاسیسات آب و برق هم بیش از ۲۵ میلیارد ریال و خسارت به ۱۵ دستگاه از ساختمان های عمومی و دولتی استان هم بیش از ۳۶ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی گفت: وقوع حوادث مختلف در نیمه نخست پارسال بیش از هشت هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال به بخش های کشاورزی و زیرساخت های استان خسارت وارد کرد.

استان خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.