منابع خبری بامداد شنبه از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از الجزیره، خبرنگار این شبکه در کی‌یف گزارش داد که آژیر هشدار حمله هوایی در این شهر به صدا درآمده است. هنوز جزئیات بیشتری گزارش نشده است. پیش تر خبرگزاری تاس روسیه […]

منابع خبری بامداد شنبه از به صدا درآمدن آژیر حمله هوایی در کی‌یف پایتخت اوکراین خبر دادند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، از الجزیره، خبرنگار این شبکه در کی‌یف گزارش داد که آژیر هشدار حمله هوایی در این شهر به صدا درآمده است.

هنوز جزئیات بیشتری گزارش نشده است.

پیش تر خبرگزاری تاس روسیه به نقل از رسانه‌های اوکراین گزارش داده بود که آژیر هشدار حمله هوایی روز جمعه در کی‌یف پایتخت و چند استان این کشور شامل کی‌یف، وینیتسا، دنپروپتروفسک، کیروفوگراد، نیکولایوف، پولتاوا، خارکوف و چرنیگوف به صدا در آمده است.

همچنین صدای انفجارهایی نیز در خارکوف شنیده شد و به گفته اولگ سینگابوف رئیس فرمانداری نظامی منطقه خارکوف، چند انفجار در مرکز این منطقه رخ داده است.

از سوی دیگر از بامداد دوشنبه (۱۸ مهر) “حمله دقیق هوایی” روسیه به زیرساخت‌های اوکراین در کی‌یف و چندین شهر اطراف آن آغاز شد و همچنان ادامه دارد. این حملات خسارات زیادی را به خصوص در حوزه انرژی برای اوکراینی‌ها به دنبال داشته است.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین سه‌شنبه شب در پیامی اعلام کرد که از روز ۱۰ اکتبر (۱۸ مهر)، ۳۰ درصد از نیروگاه‌های برق کشورش ویران و منجر به قطعی برق و تاریکی گسترده در سراسر این کشور شده است.