بررسی و مطالعات به عمل آمده جدید حاکی است بیش از ۸۰ درصد از آبره‌های آمریکا آلوده به مواد شیمیایی تجزیه ناپذیر در طبیعت بوده، میزان آلودگی بدان حد است که به شکارچیان برای صید گوزن هشدار داده شده از گوشت آنها به علت آلودگی به این مواد دوری کنند. به گزارش پایگاه خبری شهید […]

بررسی و مطالعات به عمل آمده جدید حاکی است بیش از ۸۰ درصد از آبره‌های آمریکا آلوده به مواد شیمیایی تجزیه ناپذیر در طبیعت بوده، میزان آلودگی بدان حد است که به شکارچیان برای صید گوزن هشدار داده شده از گوشت آنها به علت آلودگی به این مواد دوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، تارنمای نشریه انگلیس گاردین با انتشار این خبر نوشت: اکثر آبراه های آمریکا به ماده سمی و شیمیایی غیر قابل تجزیه در طبیعت به نام «پفاس» (PFAS) آلوده هستند.

پفاس نوعی پرو پلی فلوئوروآلکیل و از ترکیبات شیمیایی آلی فلوئور مصنوعی است که در اواسط قرن بیستم به دلیل خواص مقاوم در برابر آب، در محصولاتی مانند تفلون یا فوم مورد استفاده قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید: بررسی های به عمل آمده از سوی شبکه جهانی زیست محیطی «اتحادیه مراقبان آب» (The Waterkeeper Alliance) حاکی از آن است که ۸۳درصد از آبراه های موجود در ۳۴ ایالت از جمله پایتخت آمریکا بیش از حد مجاز به این ماده سمی شیمایی آلوده هستند.

هشدار خوردگوشت گوزن در میشیگان

تارنمای خبری گادرین نوشت: میزان آلودگی آب به این ماده سمی به اندازه ای است به که شکارچیان در منطقه «آسکودا» (Oscoda) واقع در ایالت میشیگان هشدار داده شده از گوشت گوزن شکارشده دراین منطقه استفاده نکنند.

تارنمای این روزنامه انگلیسی درادامه این خبر نوشت: بیشتر این آلودگی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ توسط شرکت های آمریکایی و در نبود نظارت مقرارتی، رخ داده است.

سراسر آمریکا آلوده به ماده سمی پفاس

«مارک یاگی» (Marc Yaggi) مدیر اتحادیه مراقبان آب دراین باره گفت: نتیجه آزمایش ها بوضوح نشان میدهد که سراسر آمریکا آلوده به پفاس شده و این موضوع نشان می دهد که قوانین و نظارت کافی برای محافظت از جان انسان ها در آمریکا مراعات نشده است.

گاردین نوشت: این درحالی است که مطالعات قبلی نشان داده که آب آشامیدنی برای ۲۰۰ میلیون ساکن آمریکا آلوده بوده و مطالعات دیگر از وخیم تر بودن شرایط خبر می دهدکه این آلودگی به آب های زیرزمینی نیز رسوخ کرده است.

بنابراین گزارش آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) اقداماتی را برای یافتن منبع این آلودگی ها آغاز کرده، مکان هایی مانند محل های دفن زباله، فرودگاه ها، پایگاه های نظامی، کارخانه های کاغذسازی و تصفیه خانه های فاضلاب در آمریکا.

آلودگی آب به این ماده سمی شیمیایی غیر قابل تجزیه در طبیعت می تواند باعث سرطان، مشکلات کبدی، تیروئید، بیماری های کلیوی کاهش ایمنی بدن و در برخی موارد نقص عضو در نوزدان همراه شود.