نشریه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد در میان اسنادی که چندی قبل در محل اقامت ترامچ در مارالاگو ایالت فلوریدا توسط پلیس فدرال آمریکا کشف و ضبط شد، برخی اسناد حساس درخصوص ایران و چین وجود داشته است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: اسنادی حاوی اطلاعات بسیار […]

نشریه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد در میان اسنادی که چندی قبل در محل اقامت ترامچ در مارالاگو ایالت فلوریدا توسط پلیس فدرال آمریکا کشف و ضبط شد، برخی اسناد حساس درخصوص ایران و چین وجود داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، در گزارش این روزنامه آمریکایی آمده است: اسنادی حاوی اطلاعات بسیار حساس درباره ایران و چین، از جمله اسناد و مدارکی است که توسط اف.بی.آی از محل اقامات رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ در مارالاگو به دست آمده بود.

این گزارش به نقل از منابع آگاه افزوده است: افشای محتوای این اسناد می تواند روش های جمع آوری دستگاه های اطلاعاتی آمریکا را روشن سازد.

براساس اعلام این رسانه آمریکایی، حداقل یکی از اسناد کشف شده درباره برنامه موشکی ایران و اسنادی دیگر نیز درباره اطلاعات فوق حساسی درخصوص چین بوده است.

این گزارش همچنین به نقل از منابع مطلع مدعی شده است که این اسناد در زمره اسناد کشف شده بسیار حساسی بوده که از زمان تحقیقات پلیس فدرال آمریکا (اف.بی.آی) درباره دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین آمریکا و دیگر مشاوران و اطرافیان وی به عمل آورده به شمار می رود.

سخنگوی ترامپ بدنبال تماس نشریه واشنگتن پست درباره اخبار منتشر شده حاضر به پاسخگویی و اظهار نظر نشده است.

به گزارش ایرنا، در اقدامی بی سابقه در تاریخ آمریکا پلیس اف.بی.آی درمورخ هشتم ماه اوت گذشته برابر۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۱ با حکم مراجع قضایی برای جستجو و ضبط اسنادی که دونالد ترامپ پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود آنها را در اقامتگاه مارالوگا نگهداری می کرد و به گفته مقامات قضایی آمریکا فوق محرمانه بوده اند، یورش برد.

درحالی که نشریه واشنگتن پست از وجود اسناد فوق محرمانه و حساس در محل اقامت ترامپ در فلوریدا آمریکا خبر می دهد؛ وی از سوی کمیته منتخب مجلس نمایندگان بر سر واقعه تروریستی ۶ ژانویه یورش به عمارت کنگره احضار شده است.

شبکه خبری سی ان ان دراین باره گزارش داد: این کمیته روز گذشته (جمعه) به صورت رسمی احضاریه‌ای را برای ترامپ ارسال کرد چرا که او را به عنوان شخصیت محوری در طرح چند مرحله‌ای برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری که منجر به پیروزی رقیبش جو بایدن شده بود، معرفی می‌کند.