دارنده مدال نقره بوکس آسیا گفت: با تجربه‌ای که از مسابقات جهانی و آسیایی به دست آورده‌ام، برای کسب طلا روی رینگ می‌روم. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، میثم قشلاقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط فعلی خود پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، توضیح داد: خدا را شکر […]

دارنده مدال نقره بوکس آسیا گفت: با تجربه‌ای که از مسابقات جهانی و آسیایی به دست آورده‌ام، برای کسب طلا روی رینگ می‌روم.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران به نقل از ایسنا، میثم قشلاقی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شرایط فعلی خود پس از پشت سر گذاشتن دوران مصدومیت، توضیح داد: خدا را شکر ۶ ماه از عملی که داشتم گذشته و مصدویتم رو به بهبودی است. با تمرینات فیزیوتراپی و کادرفنی تیم ملی خدا را شکر وضعیت خوبی برای مسابقات پیش رو دارم و امیدوارم با بهترین شرایط در رقابت‌های قهرمانی آسیا حضور پیدا کنم
او در پاسخ به این سوال که از چه تاریخی تمرینات بوکسی را شروع کرده است؟ اظهار کرد: یک ماهی است که تمرینات بوکس را با مربیان تیم و در کنار ملی‌پوشان انجام می‌دهم. مسابقه انتخابی زدم و خوشبختانه مبارزه را هم بردم تا فیکس تیم ملی شوم. تقریبا از دو هفته کمتر تا اعزام به مسابقات آسیایی زمان داریم و چند بوکس خوب انجام دادم که برای من نتیجه مثبتی داشت.
دارنده مدال نقره بوکس آسیا، در پاسخ به این سوال که آیا به سطح آمادگی خود در دور قبل رقابت‌ها رسیده است؟ تصریح کرد: برای دوره قبل قهرمانی آسیا اردوهای پشت سر هم داشتیم، با تیم قهرمان المپیک یعنی ازبکستان تمرین مشترک داشتیم و آن شرایط خیلی خوب بود. در این دوره بخاطر مشکلاتی که پیش آمد شاید به آن سطح از آمادگی نرسیده باشم اما با تجربه‌ای که از مسابقات آسیایی و جهانی به دست آوردم، می‌شود حتی نتیجه‌ای بهتر از دور قبل گرفت که برای همین تلاش می‌کنم.
او درباره پیش بینی خود از سطح رقبا و حریفان اصلی در قهرمانی آسیا نیز گفت: دور قبل مسابقات آسیایی پیش از المپیک بود و اکثر کسانی که در توکیو بودند خیلی حضور نداشتند. فقط رقبایی از ازبکستان و قزاقستان داشتیم که البته حریفان قدرتمندی هستند. من فکر می‌کنم تیم‌هایی مثل کره، ژاپن و تایلند در این دوره که بعد از المپیک است حضور پیدا می‌کنند و همین امر کار را بسیار سخت‌تر خواهد کرد.
قشلاقی درباره حریفان اصلی خود نیز گفت: حریفان اصلی ما همواره قزاقستان و ازبکستان هستند که در آسیا نیز قدرت هستند. ما با آن‌ها مبارزه کرده‌ایم و احتمالا حریف خوبم که به احتمال زیاد از ازبکستان هم هست، دوباره با من رو به رو شود. دور قبل قزاقستان را شکست دادم و در فینال به ازبکستان باختم که مدالم نقره شد، امیدوارم امسال تلافی کرده و طلا بگیرم.
این ملی‌پوش بوکس که لقب تایسون آسیا را از فدراسیون آسیا گرفته است، درباره سطح فنی بوکسورهای فعلی تیم ملی ایران نسبت به رقبای قدرتمندی چون قزاقستان و ازبکستان گفت: هزینه‌هایی که برای بوکس در این دو کشور نسبت به ایران می‌شود، اصلا با هم قابل مقایسه نیست. در مجموع اما تیم جوان‌تری نسبت به دور قبل داریم و فقط کاپیتان روزبهانی رفته است. احتمالا ما از ۱۳ وزن موجود در ۱۲ وزن نماینده خواهیم داشت و اکثر وزن‌ها کسانی هستند که اولین تجربه آسیایی آن‌ها است. مثل من که در دور قبل اولین تجربه آسیایی را سپری می‌کردم.
او افزود: با همه این صحبت‌ها خدا را شکر ملی‌پوشان را که می‌بینم خوب پیشرفت کرده‌اند چون اردوها منظم بوده است. قزاق و ازبک تیم‌های سختی هستند ولی امکانش هست آن‌ها شکست دهیم و دور از دسترس نیست. همانطور که من قزاقستان را شکست دادم.
قشلاقی در پایان، راجع به اردوهای مشترک با هند و عراق در ایران نیز گفت: هند تیم خوبی بود و اردوی تدارکاتی با آن‌ها به ملی‌پوشان کمک زیادی کرد. تیم عراق اما سه‌شنبه به ایران آمده و هنوز با آن‌ها مبارزه‌ای نداشته‌ایم که درباره سطح فنی آن‌ها نظر بدهم. البته همین که اردوی تدارکاتی با تیم خارجی باشد کمک کننده است و تیم را رو به جلو حرکت می‌دهد. همانطور که گفتم برخی از ملی پوشان تجربه اولشان است که به مسابقات آسیایی می‌روند و این اردوهای مشترک و مبارزات تدارکاتی، اعتماد به نفس آن‌ها را بالاتر می‌برد