اپلیکیشن جعلی یارانه من ترفند جدید کلاهبرداران سایبری کلاهبرداری که از طریق برنامه جعلی یارانه من به حساب مالی شهروندی دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت ۲۰۰ میلیون ریالی از حساب او کرده بود شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی […]

اپلیکیشن جعلی یارانه من ترفند جدید کلاهبرداران سایبری

کلاهبرداری که از طریق برنامه جعلی یارانه من به حساب مالی شهروندی دسترسی پیدا کرده و اقدام به برداشت ۲۰۰ میلیون ریالی از حساب او کرده بود شناسایی و به مرجع قضائی معرفی شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از روابط عمومی نیروی انتظامی استان اصفهان سرهنگ “سید مصطفی مرتضوی” در تشریح این خبر بیان داشت: با ارائه مرجوعه قضائی توسط شهروند مالباخته مبنی بر برداشت ۲۰۰ میلیون ریال بصورت غیر مجاز از حساب وی توسط فردی ناشناس، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: در تحقیقات اولیه کارشناسان پلیس فتا مشخص شد مالباخته طی روزهای اخیر اقدام به پرداخت وجه از طریق اپلیکیشن جعلی یارانه من کرده است که این برنامه با دسترسی به پیامک ها اقدام به سرقت رمز دوم پویا و  منجر به برداشت غیر مجاز از حساب وی شده است.

سرهنگ مرتضوی بااشاره به شناسایی متهم و معرفی وی به مرجع قضائی خاطر نشان کرد: در فرآیند ثبت نام و ارائه اطلاعات جهت یارانه ها به دفاتر مجاز و معتبر پیشخوان خدمات دولتی مراجعه و از ورود به لینک های ناشناس و نصب اپلیکیشن ها و برنامه های متفرقه و درج اطلاعات هویتی و بانکی خود در آن برنامه هاا خودداری کنید. شهروندان می توانند تخلفات صورت گرفته در فضای مجازی را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری لینک ثبت گزارش های مردمی با ما در میان بگذارند.