حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی به استناد مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مدت دو سال به شهردار اصفهان تقدیم شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در حاشیه این رویداد با اشاره به همراهی و همگرایی […]

حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی به استناد مصوبه شورای عالی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای مدت دو سال به شهردار اصفهان تقدیم شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در حاشیه این رویداد با اشاره به همراهی و همگرایی میان شهرداری و اداره میراث فرهنگی در اصفهان اظهار کرد: این همگرایی ریشه در نگاه مشترک و نزدیک دو نهاد به موضوع میراث فرهنگی، صنایع دستی و ابنیه‌ تاریخی دارد.
علی قاسم زاده با تأکید بر اینکه دغدغه مشترک میان این دو نهاد موجب ایجاد اعتماد متقابل شده است، تصریح کرد: همان گونه که شهرداری در حوزه صنایع دستی از گذشته فعالیت‌هایی داشته است، امروز نیز آمادگی دارد تا با محوریت دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی نخستین جلسه را با ذی‌نفعان به ویژه نمایندگان اصناف در این بخش برگزار کند.
او تدوین برنامه یک ساله و استراتژیک دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی را ضروری دانست و افزود: در این راستا ابتدا باید تقویمی طراحی کرد که به ما در حوزه معرفی رخدادها کمک کند، بر این اساس می‌توانیم با همفکری این حرکت را به فرآیند تبدیل کنیم تا کار در حد تشریفات باقی نماند.
قاسم زاده خانه تاریخی امین‌التجار در خیابان عبدالرزاق را بهترین مکان برای فعالیت دبیرخانه شهر جهانی صنایع دستی دانست و گفت: شهرداری آمادگی خود را برای تجهیز خانه امین‌التجار اعلام می‌کند.
تعامل میراث فرهنگی و شهرداری نتایج سازنده ای دارد
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان هم گفت: سطح اقداماتی که در اصفهان در حوزه صنایع دستی انجام می‌شود بسیار متنوع و گسترده است و بر این اساس دولت تصمیم گرفت تا در دبیرخانه تغییراتی ایجاد کند.
علیرضا ایزدی اعطای این حکم را نوعی برندسازی برای اصفهان دانست و افزود: تعامل و همراهی میراث فرهنگی در کنار شهرداری می‌تواند نتیجه سازنده ای داشته باشد و در این راستا همکاری و تعامل هشت ماه گذشته شهرداری و اداره کل میراث نه فقط در حوزه صنایع دستی بلکه در میراث فرهنگی زبانزد وزارتخانه شده است.
او با بیان اینکه حکم دبیری شهر جهانی صنایع دستی اصفهان را به نمایندگی از وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به شهردار این کلانشهر تقدیم می‌کنیم، گفت: با توجه به پیشینه فرهنگی شهردار اصفهان به طور حتم تعاملات در حوزه صنایع دستی تقویت می‌شود و اتفاقات مثبت با سرعت بیشتری رقم خواهد خورد، بنابراین امیدواریم شاهد شکوفایی حوزه صنایع دستی استان باشیم.