رشد بیش از ۳ میلیونی دانشجویان دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی وزیر علوم گفت: نهضت ساخت خوابگاه های متاهلی دانشگاه ها در جهت اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت آغاز شده است.با پیروزی انقلاب اسلامی حوزه آموزش عالی و دانشگاهی کشور مانند سایر حوزه ها از رشد قابل توجهی برخوردار شده است؛ به طوری که این […]

رشد بیش از ۳ میلیونی دانشجویان دانشگاه‌ها پس از انقلاب اسلامی

وزیر علوم گفت: نهضت ساخت خوابگاه های متاهلی دانشگاه ها در جهت اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت آغاز شده است.
با پیروزی انقلاب اسلامی حوزه آموزش عالی و دانشگاهی کشور مانند سایر حوزه ها از رشد قابل توجهی برخوردار شده است؛ به طوری که این پیشرفت در کمیت و کیفیت دانشگاهیان به طور محسوسی دیده می شود.

در دوران قبل از انقلاب اسلامی، کشور تنها ۱۵۰ هزار دانشجو داشته است؛ اما با پیروزی انقلاب اسلامی ، در حال حاضر سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، محمد علی زلفی گل، وزیر علوم گفت: طراحی، تصویب و اجرای نظام سنجش و انگیزش جدید برای جهش علمی بر مبنای عملکرد، پایه های تشویقی، سرآمدان آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، طراحی و راه اندازی اتاق های فکر شانزده‌گانه از جمله اقدامات وزارت علوم هستند.

به گفته وی راهکار مناسب جهت هدایت تحصیلی مدال آوران المپیادی و استعدادهای برتر در رشته های اولویت دار کشور طراحی شده است. شیوه نامه جذب نخبگان به عنوان عضو هیئت علمی به تصویب رسیده است.

او بیان کرد: طرح تقویت علوم پایه و علوم انسانی با بورسیه کردن از طریق بنیاد ملی نخبگان طراحی و تصویب شده است. جذب و نگهداشت نخبگان از طریق بورسیه صنعت و در زمینه توسعه آموزش مهارت محور تلاش های زیادی انجام شده است.

زلفی گل ادامه داد: نهضت ساخت خوابگاه های متاهلی در دانشگاه ها در جهت اجرایی سازی قانون جوانی جمعیت شروع شده است. مرکز توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن و علوم انسانی کشور نیز ایجاد شده است.

وزیر علوم گفت: تعداد مقالات علمی ایران از رشد چشمگیری برخوردار است. سامانه نظام ایده ها و نیازها هم در راستای تحقیقات نیاز محور راه اندازی شده است.