وزیر امور خارجه نوشت: به عنوان نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای، برای ارتقاء همکاری‌ها، تحقق اهداف و بهره‌مندی از مزایای کامل آن تلاش می کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دیپلماسی فعال دولت سیزدهم دستاورد جدیدی را برای ملت بزرگ ایران به ثبت رساند. […]

وزیر امور خارجه نوشت: به عنوان نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای، برای ارتقاء همکاری‌ها، تحقق اهداف و بهره‌مندی از مزایای کامل آن تلاش می کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران،حسین امیرعبداللهیان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «دیپلماسی فعال دولت سیزدهم دستاورد جدیدی را برای ملت بزرگ ایران به ثبت رساند. عضویت کامل جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگهای، گام مهمی در پیگیری سیاست خارجی فراگیر، تقویت سیاست همسایگی و نگاه به آسیاست.»

وی ادامه داد: «بعنوان نهمین عضو سازمان همکاری شانگهای، برای ارتقاء همکاری‌ها، تحقق اهداف و بهره‌مندی از مزایای کامل آن تلاش می‌کنیم. چندجانبه‌گرایی راهبرد اساسی کشورهای پیشرو در توسعه روابط‌خارجی و همکاری‌های بین‌المللی است. تلاش مشترک دولت و مجلس در تصویب اسناد متنوع شانگهای موجب امتنان است.»

گفتنی است آیت الله سید ابراهیم رئیسی، امروز به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران، برای اولین بار به عنوان عضو اصلی سازمان همکاری شانگهای، در بیست و سومین نشست سران این سازمان که صبح سه‌شنبه (۱۳ تیرماه) به شکل ویدئوکنفرانس در دهلی‌نو هند برگزار شد، به تشریح دیدگاه‌ها و مواضع کشورمان پرداخت.