عملکرد شهرداری سنندج در حوزه عمرانی و توسعه فضای سبز قابل تقدیر است/الزامات زیست محیطی اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و گردشگری در کردستان باشد مدیرکل محیط زیست کردستان گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و توسعه فضای سبز و گردشگری قابل تقدیر است. به گزارش خبرنگار […]


عملکرد شهرداری سنندج در حوزه عمرانی و توسعه فضای سبز قابل تقدیر است/الزامات زیست محیطی اولویت اجرای پروژه‌های عمرانی و گردشگری در کردستان باشد


مدیرکل محیط زیست کردستان گفت: عملکرد شهرداری سنندج در حوزه اجرای پروژه‌های عمرانی به ویژه ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و توسعه فضای سبز و گردشگری قابل تقدیر است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ اقبال حمیدی در جلسه بررسی دو پروژه سرمایه‌گذاری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه که با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، با تشکر از عملکرد موفق شهرداری سنندج در اجرای پروژه‌های مختلف عمرانی و گردشگری، اظهار کرد: سد قشلاق ـ گریزه یکی از سرمایه‌های بزرگ و منبع جایگزین آب شرب شهر است از این رو رعایت کامل الزامات کمی و کیفی در اجرای هر پروژه‌ای در این محدوده ضروری است در صورت رعایت این الزامات کوچکترین مانعی در اجرای این ۲ پروژه سرمایه‌گذاری نداریم.
مدیرکل محیط زیست کردستان خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبزی پروری در سطح آب‌های شرب با توجه به احتمالاتی که در مورد آلوده شدن آب وجود دارد ممنوع بوده و این مهم در مورد سایر طرح‌ها نیز صدق می‌کند.
حمیدی با تاکید براینکه معتقدیم اجرای پروژه‌های گردشگری که فراخور نیاز مردم سنندج باشد ضروری بوده و در این راستا از تلاش‌های صورت گرفته از سوی شهرداری سنندج برای ورود به این حوزه تقدیر می‌کنیم، عنوان کرد: معتقدیم عملکرد که در این دوره از مدیریت شهری در حوزه اجرای پروژه عمرانی به ویژه ایجاد پارک‌های بزرگ مقیاس و توسعه فضای سبز و گردشگری توسط شهرداری سنندج انجام شده قابل قیاس با ۲ دهه قبل نیست.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان با بیان اینکه شهرداری سنندج در این دوره به صورت ویژه با احصای نیازمندی‌های شهر ورود و اقدامات قابل توجهی انجام داد، گفت: اینکه مسئولان در حوزه‌های مختلف به نیاز مردم توجه می‌کنند و در مسیر برآورده کردن آن گام بر می‌دارند موجب امیدآفرینی و ارتقای سطح رضایتمندی مردم و از سوی دیگر ماندگاری نام آنها می‌شود.
وی تصریح کرد: دو پروژه سرمایه‌گذاری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه ضمن اینکه نیاز شهر است، می‌تواند در توسعه صنعت گردشگری کمک کند ضروری بوده و باید قدردان مجموعه شهرداری که به جد پای کار است باشیم.
مدیرکل محیط زیست کردستان افزود: اینکه مسئولان به نیاز مردم توجه می‌کنند و در مسیر برآورده کردن آن گام بر می‌دارند موجب امیدآفرینی و ارتقای سطح رضایتنمدی مردم و از سوی دیگر ماندگاری نام آنها می‌شود محیط زیست کردستان هم به شرط رعایت نکات زیست محیطی کوچکترین مانعی در اجرای این طرح‌های گردشگری نمی‌بیند و هر نوع کمکی که نیاز باشد دریغ نخواهیم کرد.


وی با بیان اینکه رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی در اجرای پروژه ضرورت دارد، تصریح کرد: خاطرنشان کرد: رعایت کامل الزامات کمی و کیفی در اجرای پروژه سد وحدت و قشلاق ـ گریزه ضروری است.
شریفی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم در این نشست اظهار کرد: شهرداری سنندج در راستای توسعه فضای سبز همواره پیش قدم بوده و اتفاقات خوبی را در این حوزه شاهد هستیم.
وی افزود: عملکرد موفق شهرداری سنندج در توسعه فضای سبز موجب شده کماکان و تمام قد در اجرا و عملیاتی کردن دو پروژه گردشگری سد وحدت و قشلاق ـ گریزه در کنار این مجموعه باشیم.


وی رعایت الزامات حفاظت کیفی در اجرای این پروژه‌ها را ضروری دانست و عنوان کرد: تنها درخواست ما از شهرداری سنندج این است در فرایند اجرای این طرح اگر به عنوان طرح متمم چیزی اضافه می‌شود زیر نظر کمیته فنی استان مصوبه آن گرفته شود.
وی در پایان به نمونه‌های موفق همکاری منابع طبیعی استان با شهرداری سنندج در مورد پروژه آبیدر اشاره کرد و گفت: قطعا اگر بتوانیم صفر تا صد کار را در چارچوب قانون جلو ببریم این دو پروژه عظیم سرمایه گذاری در بخش گردشگری در کنار خدمت بزرگ به مردم استان بستر توسعه قابل توجه صنعت گردشگری و رونق اقتصادی را در کردستان به همراه دارد.
کویستان عبدالحکیمی