نسبت مستقیم مشارکت در انتخابات با امنیت کشور هر کشوری که مردمش نسبت به سرنوشت کشورشان حساس باشند و برای آن کشور در صحنه باشند، از دست‌درازی بیگانگان مصون خواهد بود و بدین ترتیب مشارکت مردم در انتخابات نسبت مستقیمی با حفظ امنیت کشور دارد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کمتر از سه هفته […]

هر کشوری که مردمش نسبت به سرنوشت کشورشان حساس باشند و برای آن کشور در صحنه باشند، از دست‌درازی بیگانگان مصون خواهد بود و بدین ترتیب مشارکت مردم در انتخابات نسبت مستقیمی با حفظ امنیت کشور دارد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران؛ کمتر از سه هفته دیگر مهمترین رویداد سال کشور که از اهمیت بالای ملی و بین‌المللی برخوردار است برگزار می‌شود؛ انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی.

شاخص‌ترین کارکرد مجلس خبرگان رهبری تعیین رهبر برای جمهوری اسلامی است. کاری که یک بار در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ با رحلت امام خمینی -رحمه الله علیه- انجام داد و شخصی را بر مسند رهبری این نظام نشاند، که از ابتدای انقلاب خار چشم طاغوت و استکبار بوده است و توانسته در تمام سال‌های رهبری خود کشور را از طوفان‌های پرتلاطمی که توسط ابرقدرت‌های شرق و غرب برای ضربه زدن به ایران ایجاد شده بود، بسلامت به ساحل نجات برساند.

مجلس شورای اسلامی نیز ضمن نقش داشتن در تعیین سیاست‌های کلی نظام، قوانین و مقررات کشور را تدوین می‌کند و نقش نظارتی بر همه دستگاه‌های دیگر حاکمیتی دارد.

صرف نظر از اهمیت وظایف این دو مجلس، در برهه زمانی کنونی که جنگی به وسعت رویارویی نظام طاغوت جهانی و جبهه مقاومت در منطقه شکل گرفته است و سخن از تحمیل جنگ به ایران می‌شود، دشمنان چشم به صندوق‌های رأی دوخته‌اند تا ببینند مردم ایران چه میزان در این انتخابات مشارکت می‌کنند و چقدر در میدان انقلاب حضور دارند.

این روزها جبهه مقاومت و در رأس آن حماس در غزه و انصار الله یمن در تنگه باب المندب ضربات مهلکی به رژیم صهیونیستی وارد کرده‌اند و این رژیم را که از سال گذشته با مشکلات داخلی نیز درگیر شده بود، در سراشیبی سقوط قرار داده‌اند. همین امر سبب شده جبهه کفر تمام توان خود را برای از میان برداشتن مقاومت بردارد در حالی که می‌داند آن کشوری که فرهنگ مقاومت را در بین کشورهای منطقه گسترده کرد، جمهوری اسلامی ایران بود.

اکنون دیگر همه کشورها به این مسأله واقف هستند که مهمترین پشتیبان مادی و معنوی جبهه مقاومت ایران است که توانسته در طول این سال‌ها با ایجاد این جبهه سایه جنگ را از خود دور کند و جبهه نبرد با دشمن را نه تنها برای خود بلکه برای متحدان خود در منطقه فرسنگ‌ها از مرزها فاصله دهد.

این روزها بحران اصلی و جنگ نه در افغانستان و عراق و سوریه بلکه در قلب فساد عالم یعنی در رژیم صهیونیستی است و این مسأله همه جبهه دشمن را برآن داشته تا با تمام توان در برابر مقاومت ملت مسلمان در غرب آسیا به پا خیزد و آن را از بین ببرد و تنها چیزی که مانع این مسأله خواهد شد همراهی مردم با این جبهه است.

اگر دشمن ببیند مردم کشورهای جبهه مقاومت نیز از مقاومت حمایت می‌کنند، مطمئن خواهد شد که نخواهد توانست با حمله نظامی به آن خسارت وارد کرده و مقابله کند و تنها عایدی که از چنین جنگی خواهد داشت، تضعیف خود خواهد بود لذا گزینه حمله نظامی را کنار خواهد گذاشت.

در صحنه بودن مردم نشان دهنده اهمیت سرنوشت کشور برای مردم است و دشمن این را به خوبی دانسته و رصد می‌کند و هر گاه احساس کند مردم نسبت به قبل مشارکت کمتری داشته و کمتر در صحنه هستند و در یک کلام نسبت به سرنوشت کشورشان بی‌اعتنا شده‌اند آنگاه به خود جرأت تعرض و تجاوز به این کشور را بیش از پیش می‌دهد که این تجاوز می‌تواند ضربه زدن به منافع کشور در خارج از مرزها باشد یا حمله نظامی به کشور ما.

مشارکت مردم در انتخابات نسبت مستقیمی با حفظ امنیت کشور دارد و این فرمول نه تنها برای ایران بلکه برای همه کشورها صدق می‌کند. هر کشوری که مردمش نسبت به سرنوشت کشورشان حساس باشند و برای آن کشور در صحنه باشند، از دست‌درازی بیگانگان مصون خواهد بود.

این موضوع ارتباط مستقیم بین مردم و کشور است و نه مردم و حکومت. در یک کشور هر حکومتی باشد، این حضور مردم در صحنه است که نشان می‌دهد این کشور قابل تعرض هست یا نه و این مشارکت و در صحنه بودن پیام مستقیمی به ویژه برای زیاده‌خواهان و مستکبران عالم دارد که همواره به فکر تأمین منافع خود از جیب ملت‌های دیگر هستند.

همین امر سبب شده رهبر انقلاب از ابتدای امسال مسأله اهمیت انتخابات پیش‌رو را در سخنرانی عمومی خود متذکر شوند و بارها در طول این ماه‌های اخیر بر ضرورت مشارکت بالا در انتخابات تأکید کنند.

سردار نوعی اقدم، جانباز ۷۰ درصد دوران دفاع مقدس است که تمام مدت جنگ با رژیم بعث عراق را در جبهه حضور داشته و با آغاز جنگ داعش در تمام طول مدت این جنگ، در عراق و سوریه با تروریست‌های تکفیری مبارزه کرده است، تا جایی که بارها توسط سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی بابت عملیات‌های موفق علیه داعش تحسین شد.

وی در باب اهمیت مشارکت در انتخابات بیان می‌کند حاضرم ثواب ۶ سال مبارزه خود با داعش را به کسی بدهم که بتواند یک نفر را پای صندوق رأی آورده و یک رأی به آمار مشارکت انتخابات اضافه کند.

این موضوع نشان دهنده اهمیت مشارکت در انتخابات جاری است. اصل مشارکت در این انتخابات به قدری حیاتی است که در جبهه خودی همه دغدغه‌مندان انقلاب اسلامی بر ان اذعان کرده و همت خود را بر افزایش مشارکت مردم به کار گرفته‌اند و متقابلاً در جبهه دشمن، همه ظرفیت‌ها برای کاهش مشارکت مردم در انتخابات به کار گرفته شده است.