به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در سومین نشست شورای فرماندهی ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان که در دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد اظهار داشت: دانشجویان بسیجی دیگر نباید فقط پرسشگر باشند، بلکه باید پاسخگو بوده و این موضوع را بررسی کنند که چرا وضعیت فرهنگی […]

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی روز یکشنبه۲۹ خرداد ۱۴۰۱ در سومین نشست شورای فرماندهی ناحیه بسیج دانشجویی استان کردستان که در دانشگاه علوم پزشکی برگزارشد اظهار داشت: دانشجویان بسیجی دیگر نباید فقط پرسشگر باشند، بلکه باید پاسخگو بوده و این موضوع را بررسی کنند که چرا وضعیت فرهنگی جامعه چندان مطلوب نیست.

وی بر لزوم حرکت همزمان دانشجویان بسیجی با تحولات فرهنگی جامعه و تلاش برای جلوگیری از نفوذ هجمه‌های فرهنگی غرب تاکید کرد و افزود: نیاز است دانشجویان و اساتید فکری برای ارتقای فرهنگ حجاب و عفاف بکنند و این مهم نیازمند فرهنگ‌سازی و کار فرهنگی شاخص است.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه بدحجابی لزوما به معنای بی‌عفتی نیست، اضافه کرد: روابط و رفتار نادرست و فضای آلوده مجازی، خطرات پیش روی جامعه است و دانشجویان بسیجی باید به ایجاد جذابیت‌های دینی و فرهنگی بپردازند به گونه‌ای که دیگران عاشق این مکتب شوند.

حجت‌الاسلام پورذهبی خواستار ورود تشکل‌های بسیج دانشجویی در انجمن‌های علمی و تعامل با آنان در راستای انجام کار فرهنگی شد و ادامه داد: دانشجویان بسیجی می‌توانند با حضور در این انجمن‌ها، در این حوزه نقش هدایتگر داشته باشند.

وی یکی دیگر از رسالت‌های دانشجویان به ویژه تشکل‌های بسیجی را انقلابی بودن عنوان کرد و گفت: طبق فرموده رهبری، دانشجویان بسیجی ضمن انقلابی بودن، دارای سواد و از لحاظ علمی از دیگر دانشجویان در سطح بالاتری باشند.

نماینده ولی فقیه در کردستان انضباط فکری، کاری و رفتاری را لازمه انقلابی بودن دانشجویان بسیجی دانست و افزود: از دیگر خصوصیات انقلابی بودن یک دانشجوی بسیجی، دینداری و تدین است.

حجت الاسلام پورذهبی با بیان اینکه انقلابی بودن دانشجویان بسیجی مستلزم حرکت، تحرک و تعقل آنان است و یادآور شد: دانشجویان باید کنشی عمل کنند نه واکنشی؛ و این در حالی است که اغلب در مقابل وقایع واکنشی هستند.

وی به چالش های موجود در دانشگاه نیز اشاره داشت و افزود: برخی با تمام توان تلاش می کنند دانشجویان را در دانشگاه ناامید کنند، بنابراین ایجاد امید و نشاط در دانشگاه و جامعه، از وظایف اساتید و تشکل های بسیجی است.

نماینده ولی فقیه در کردستان ضعف بنیادهای فکری، اعتقادی و دینی را در دانشگاه از دیگر چالش های حال حاضر دانشگاه ها دانست و اضافه کرد: بنیادهای سیاسی و انقلابی دارای ضعف است که باید اطلاعات دانشجویان در این زمینه گسترده و تقویت شود.

حجت الاسلام پورذهبی بر لزوم تقویت بخش بانوان تشکل های بسیج دانشجویی در دانشگاه تاکید کرد و اظهار داشت: نیمی از دانشجویان بانوان هستند که باید امکانات و جایگاه آنان در حوزه بسیج، مناسب و ویژه باشد.

مسوول بسیج دانشجویی استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه انسجام خوبی در حوزه بسیج دانشجویی ایجاد شده است، اظهار داشت: تلاش ما این است با استفاده از ظرفیت بسیج و دانشجویان در راستای خدمت به جامعه در بخش‌های مختلف به بهترین نحو استفاده کنیم.

علی احمدی افزود: در بدنه دولت در استان گفتمان دولت مردمی کمتر در جامعه ساری و جاری شده است، ضمن اینکه برخی مدیران به مسائل فرهنگی توجه نداشته و نگاه کوتاه مدت دارند که دغدغه شورای مرکزی بسیج دانشجویی است.

تعدادی از اعضا و مسوولان تشکل‌های بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کردستان هم در این نشست به مواردی چون لزوم اجرای صحیح حجاب و عفاف در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان، نگرانی استفاده از پوشش نامناسب در جامعه به ویژه در میان بانوان و ضرورت مقابله با تولید پوشاک خلاف حجاب اسلامی، لزوم عدم پرداختن مدیران دستگاه‌ها به مسائل حاشیه‌ای و مضر بودن عدم تغییر برخی مدیران ناکارآمد در استان اشاره کردند.

کویستان عبدالحکیمی /کردستان