شاخص کل بورس امروز روندی پرفراز و نشیب را طی کرد به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات تا دو میلیون و ۳۱۹ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی توانست تا دو میلیون و ۳۲۹ هزار واحد افزایش یابد. این شاخص در حالی به کار خود پایان داد که دوباره روندی نزولی به […]

شاخص کل بورس امروز روندی پرفراز و نشیب را طی کرد به طوری که در ساعات ابتدایی معاملات تا دو میلیون و ۳۱۹ هزار واحد کاهش یافت، اما در ساعات میانی توانست تا دو میلیون و ۳۲۹ هزار واحد افزایش یابد. این شاخص در حالی به کار خود پایان داد که دوباره روندی نزولی به خود گرفته بود و در نهایت در رقم دو میلیون و ۳۲۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران، شاخص کل بورس امروز با ۱۳۰۴ واحد کاهش در رقم دو میلیون و ۳۲۴ هزار واحد ایستاد. این در حالی است که روند صعودی شاخص کل با معیار هم وزن حفظ شد و این شاخص با ۴۰۹۰ واحد افزایش رقم ۷۶۰ هزار و ۷۵۵ واحد را ثبت کرد. در این بازار یک میلیون معامله به ارزش ۱۴۲ هزار و ۶۹۶ میلیارد ریال انجام شد.

شاخص هم‌وزن با چهار هزار و ۹۰ واحد افزایش به ۷۶۰ هزار و ۷۵۵ واحد و شاخص قیمت با ۲ هزار و ۴۱۴ واحد رشد به ۴۴۹ هزار و ۶۴ واحد رسید.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۹ میلیارد و ۲۰۳ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۴۶ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال معامله شد.

۴۶ درصد نمادهای بورسی مثبت و ۵۴ درصد منفی بودند که از میان آنها توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و ملی صنایع مس ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با ۲ هزار و ۱۱۷ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۳۷۱ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۸۹۱ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل ملی صنایع مس ایران (فملی) با یک هزار و ۴۵۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۳۵۱ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با یک هزار و ۵۷ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، بانک کارآفرین (وکار)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و بانک ملت (وبملت) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه سه میلیارد و ۳۱۲ میلیون برگه سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۰ واحد کاهش داشت و تا ۲۹ هزار و ۲۰۷ واحد نزول کرد.

در این بازار بیش از ۱۳ میلیارد و ۱۴۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۵۷۵ هزار و ۴۶۷ نوبت بود.

۶۶ درصد نمادهای فرابورسی مثبت و ۳۴ درصد منفی بودند؛ بانک دی (دی)، نفت ایرانول (شرانل)، شرکت سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، ایران خودرو دیزل (خاور) و پتروشیمی مارون (مارون) نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

طی معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی از صندوق‌ها و بیشترین ورود پول حقیقی به گروه بانکی بود