پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجدمدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با صدورپیامی، ١٨ اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک گفت.به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان؛ در متن پیام تبریک حجت […]

پیام مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان به مناسبت ١٨ اسفند سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با صدورپیامی، ١٨ اسفندماه سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را تبریک گفت.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان؛ در متن پیام تبریک حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی، آمده است:

                                                              بسم الله الرحمن الرحیم

“إِنَّمَا یَعْمُرُ مَسَاجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْیَوْمِ الْآخِرِ وَأَقَامَ الصَّلَاهَ وَآتَى الزَّکَاهَ وَلَمْ یَخْشَ إِلَّا اللَّهَ فَعَسَى أُولَئِکَ أَنْ یَکُونُوا مِنَ الْمُهْتَدِینَ” توبه/۱۸
مساجد خدا را تنها کسانى باید آباد کنند که به خدا و روز قیامت ایمان دارند و نماز را به پا داشته و زکات مى‌پردازند و جز از خدا نمى‌ترسند. امید است که آنان از ره‌یافتگان باشند.

۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانونهای مساجد فرصتی است برای تجلیل و سپاس به همه آنهایی که خالصانه و بی ادعا همتی مثال زدنی در راستای رضای حق تعالی و برای پویای مساجد الله مصروف می دارند.
مساجد قلب تپنده جامعه اسلامی هستند که نقش آنها در رشد و بالندگی فرهنگ و تمدن اسلامی بر کسی پوشیده نیست.مساجد مرکز ثقل فعالیت های اجتماعی، مذهبی،اقتصادی، و سیاسی هستند که روح تعهد و مسئولیت را در جامعه افزایش می دهند، مساجد پایگاهی برای تقویت آموزه های دینی و اعتقادی و کاهش آسیب ها و ناهنجاری هاست که باید از ظرفیت آن برای ارتقای سطح دینی و فرهنگی جامعه بهره برد.
مساجد به عنوان گسترده ترین اماکن فرهنگی و مذهبی جامعه اسلامی با داشتن شبکه مویرگی در دورترین نقاط کشور، مهمترین و بهترین ابزار برای این منظور و تأثیرگذاری فرهنگی و هنری در جامعه و رسیدن به عدالت در توزیع امکانات فرهنگی و هنری هستند.

کانون های فرهنگی و هنری مساجد که با ابتکار و دوراندیشی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در اوایل دهه هفتاد ایجاد شده اند، در کنار همفکری ها و رهنمودهای ائمه جماعات و مراکز بسیج، به یکی از ارکان اصلی اشاعه فرهنگ ناب اسلامی و توحیدی تبدیل شده اند.

نگاه فرهنگی و هنری این کانون‌ها که منبعث از رویکردهای حاکم بر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، یکی از مهمترین عوامل جذب جوانان و نوجوانان امروزی به مساجد است.

اینجانب ضمن تقدیر از مساعی تمام بزرگوارانی که در این سال ها، به ویژه شرایط دوران ویروس منحوس کرونا به شکلی خالصانه و خاضعانه با همه کمبودها در خدمت به ساحت مقدس فرهنگ مسجد کوشا بوده اند، انتظار دارم دست اندرکاران و عوامل ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان اعم از کارکنان و مدیران کانون ها ضمن اهتمام جدی به انجام وظایف محوله، از خلاقیت و نوآوری در پیشبرد برنامه ها و فعالیت ها غافل نبوده و تمام هم و غم خود را مصروف ایجاد ارتباط سازنده با افراد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان نمایند.
در پایان امیدوارم تحت عنایات خاصه امام عصر (علیه السلام) در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم شریف ایران موفق و مؤید باشید.

از خداوند متعال توفیق روزافزون همه دست اندرکاران نظام مقدس جمهوری اسلامی در راستای خدمت به مردم عزیز کشورمان را خواستارم.

                                                                                                                          رمضانعلی معتمدی
                                                                                                       مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان

۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹