مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: چنانچه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره به طور کامل ابلاغ شود این طرح در سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهندس محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان سه شنبه شانزدهم فروردین ماه با حضور در دیواندره […]

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان گفت: چنانچه مبلغ ۵۰ میلیارد تومان مورد نیاز طرح آبرسانی به شهرستان دیواندره به طور کامل ابلاغ شود این طرح در سال ۱۴۰۱ تکمیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، مهندس محمد فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا کردستان سه شنبه شانزدهم فروردین ماه با حضور در دیواندره از طرح آبرسانی به این شهرستان دیواندره از محل سد سیازاخ بازدید نمود.
در این بازدید که با هدف بررسی مسائل سد سیازاخ و آبرسانی به دیواندره با حضور دکتر فتحی نماینده مردم شهرستان های کامیاران، سنندج و دیواندره مدیران عامل آبفا و آب منطقه ای استان، مدیران امور آب و آبفا شهرستان دیواندره، مردم شهرستان و پیمانکاران پروژه انجام شد، مهندس فرهاد اظهار کرد: طرح آبرسانی شامل ایستگاه پمپاژ پایاب سد، خط انتقال ۱٫۲ کیلومتری با لوله ۵۰۰ میلیمتری چدن تا تصفیه خانه، احداث تصفیه خانه به ظرفیت ۲۵۰ لیتر در ثانیه(۱۷۰ لیتر برای تأمین آب شرب دیواندره و مابقی برای ۷۳ روستای مجتمع ابوباتو)، خط انتقال به طول ۹ کیلومتر از تصفیه خانه تا داخل شهر دیواندره و احداث ۲ مخزن بین راهی یکهزار و ۳ هزار مترمکبعی  است.
وی با بیان اینکه کار احداث مخازن و خطوط انتقال در این طرح اجرا شده است، افزود: کارهای باقیمانده در این پروژه تصفیه خانه آب و ایستگاه پمپاژ می باشد که برای تکمیل آنها نیز برنامه ریزی مناسبی در نظر گرفته شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا کردستان با اشاره به پیشرفت ۶۷ درصدی پروژه تا سال ۹۹ گفت: از سال ۹۹ که پیمانکار به دلایلی خلع ید شد، توانیستیم پیشرفت پروژه را به ۸۵ درصد برسانیم و برای تأمین منابع مالی تکمیل پروژه نیز اقدامات مطلوبی انجام شده است.
مهندس فرهاد خاطرنشان کرد: شرکت آب منطقه ای مطابق قراردادها از محل اعتبارات سال ۹۹ مبلغ ۵۰ میلیارد ریال از محل پروژه های امانی به پروژه تزریق نمود و در سفر سال گذشته وزیر نیرو به استان و با پیگیری های دکتر فتحی نماینده مردم استان در مجلس، مبلغ ۵۰۰ میلیارد ریال مصوب شد تا به این پروژه اختصاص یابد.
وی با ابراز رضایت از مبلغ اختصاص یافته به این پروژه اظهار کرد: بخشی از تخصیص این مبلغ نیز به آبفا ابلاغ گردیده تا امسال ۱۵ درصد باقیمانده نیز تکمیل شود و امیدواریم با آغاز به کار پیمانکار جدید شاهد بهره برداری از این پروژه در سالجاری باشیم.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان