اتحادیه پَت و مَت! مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: یکی از تازه‌‌ترین نمونه وابستگی اروپا به آمریکا و فدا کردن منافع مردم اروپا در پای منافع آمریکا را می‌توان به وضوح در جنگ اوکراین دید. کشورهای اروپایی، برای همراهی با آمریکا در جنگ اوکراین، بحران‌های سوخت، غذا، درگیری‌های داخلی و… را به ملت‌های خود تحمیل […]

اتحادیه پَت و مَت!

مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: یکی از تازه‌‌ترین نمونه وابستگی اروپا به آمریکا و فدا کردن منافع مردم اروپا در پای منافع آمریکا را می‌توان به وضوح در جنگ اوکراین دید. کشورهای اروپایی، برای همراهی با آمریکا در جنگ اوکراین، بحران‌های سوخت، غذا، درگیری‌های داخلی و… را به ملت‌های خود تحمیل کرده‌اند تا در تحریم روسیه از آمریکا تبعیت کرده باشند!

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران ، حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان « اتحادیه پَت و مَت!» نوشت:

۱- در جنگ جهانی دوم، آمریکا اولاً؛ از میانه جنگ- دسامبر ۱۹۴۱ – وارد شده و به متفقین پیوسته بود، ثانیاً؛  یک اقیانوس اطلس با میدان اصلی جنگ فاصله داشت و ثالثاً؛ تنها آسیب جدی که دید، در حمله ژاپنی‌ها به «بندر پِرل …Pearl Harbor» بود. در جنگ جهانی دوم بیش از ۱۰۰ میلیون پرسنل نظامی از ۳۰ کشور جهان درگیر بودند. این جنگ بین ۷۵ تا ۸۰ میلیون کشته برجای گذاشت و مرگبار‌ترین درگیری نظامی در تاریخ بشر نام گرفت. در این جنگ، آمریکا در مقایسه با چند کشور اروپایی دیگر کمترین تلفات انسانی را داشت و…

۲- و اما، از دیگر سو، این فرانسه بود که به اشغال آلمان نازی درآمده و علاوه‌بر انبوه تلفات انسانی، خسارت‌های مالی و تاسیساتی فراوانی را نیز متحمل شده بود. این شهرهای انگلیس و مخصوصاً لندن بود که تقریباً همه‌روزه بمباران می‌شد و هربار تعداد فراوانی از مردم کشته می‌شدند و شهرها و مناطق مختلف انگلیس به ویرانه تبدیل شده بود. لهستان در همان اولین روزهای آغاز جنگ به تصرف نازی‌ها درآمده بود و… جنگ جهانی دوم که به پایان رسید، تلفات انسانی، ویرانی‌ها، خسارت‌های کلان مالی و… سهم اروپا بود و آمریکا با کمترین هزینه، بیشترین سود را به خود اختصاص داده بود. 

۳- شواهد و اسناد موجود به وضوح نشان می‌دهند که کشورهای اروپایی بعد از جنگ جهانی دوم به تدریج جایگاه خود در فرمول قدرت را از دست داده و تحت واژه محترمانه «هم‌پیمان»! به بلوک و کشورهای «وابسته به آمریکا» تبدیل شده‌اند. نیم‌نگاهی به رخدادهای مهم غرب (مجموعه آمریکا و اروپا) از سال ۱۹۴۵ – سال پایان جنگ جهانی دوم – تاکنون بیندازید! کدام تصمیم سیاسی، نظامی و یا اقتصادی آمریکا را می‌توانید آدرس بدهید که اروپا از آن پیروی نکرده باشد؟! یک‌بار دیگر اتفاقاتی که در این فاصله زمانی رخ داده‌اند را مرور کنید. به جرأت می‌توان گفت که هیچ نمونه‌ای بیرون از آنچه اشاره شد نخواهید یافت!.

۴- یکی از تازه‌‌ترین نمونه وابستگی اروپا به آمریکا و فدا کردن منافع مردم اروپا در پای منافع آمریکا را می‌توان به وضوح در جنگ اوکراین دید. کشورهای اروپایی، برای همراهی با آمریکا در جنگ اوکراین، بحران‌های سوخت، غذا، درگیری‌های داخلی و… را به ملت‌های خود تحمیل کرده‌اند تا در تحریم روسیه از آمریکا تبعیت کرده باشند! آلمان، فرانسه و انگلیس به صراحت اعلام کرده‌اند که زرادخانه‌های تسلیحاتی آنها در پی ارسال سلاح و مهمات به اوکراین تَه کشیده و خالی شده است و به علت کمک‌های مالی به اوکراین، بسیاری از کارخانه‌ها و مراکز تولیدی و تجاری آنها ورشکست شده و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند. مردم اروپا به علت تحریم گاز روسیه که در واکنش به تحریم این کشور از سوی اروپا 
(و در تبعیت از آمریکا) صورت گرفته است با زمستان سخت و یخبندان و خیابان‌خوابی و گرسنگی و غارت مراکز فروش و… رو‌به‌رو هستند. چرا؟! فقط به این علت که رهبران کشورهای اروپایی خود را ملزم به تبعیت از آمریکا می‌دانند! 
و اما، در آن سوی ماجرا، آمریکا بهای گاز مایع- LNG – صادراتی به اروپا را چندین برابر کرده است. 

دو هفته قبل روزنامه نیویورک‌تایمز به نقل از  وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که طی ۶ ماه اخیر بیش از ۲۵ میلیارد دلار اسلحه به کشورهای اروپایی فروخته است. این تسلیحات از سوی کشورهای اروپایی به اوکراین منتقل شده است و…

۵-‌ تصمیم اتحادیه اروپا به جای دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست گروه‌های تروریست تازه‌‌ترین نمونه از دنباله‌روی اروپا از آمریکا و ریختن احمقانه منافع مردم اروپا به پای منافع آمریکاست. اروپایی‌ها می‌دانند که اگر این تصمیم که اکنون در پارلمان اروپا به تصویب رسیده است، مرحله پایانی خود را هم طی کند و به تصویب اتحادیه اروپا نیز برسد، در منطقه چه جهنمی در انتظار نظامیان اروپایی خواهد بود. 

گفتنی است «توماس فریدمن» تحلیلگر ارشد دموکرات‌ها و مشاور دولت اوباما در مصاحبه با روزنامه ملیت درباره حمله آمریکا به عراق گفته بود «ما در عراق ضامن نارنجک را کشیدیم و خود را روی آن انداختیم»! … سرنوشتی که اگر تصمیم اتحادیه اروپا عملیاتی شود، به یقین در انتظار نظامیان اروپایی خواهد بود.