توسعه و اعتلای استان نیازمند توجه به ظرفیت های بخش معدن است مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:کردستان در بخش معادن ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببریم و به توسعه و اعتلای استان و کشور کمک کنیم. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار […]

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت:کردستان در بخش معادن ظرفیت‌های زیادی دارد که باید از این ظرفیت‌ها بهترین استفاده را ببریم و به توسعه و اعتلای استان و کشور کمک کنیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ بختیار خلیقی روز چهارشنبه در آیین بازدید از طرح‌های توسعه‌ای مجتمع صنعتی-معدنی کیمیا معادن سپاهان بیجار اظهار داشت: در سالی که از سوی رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده است،مردم و مسئولان دست در دست هم به تولید و اشتغال روی آورده و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بالقوه این استان، زمینه اشتغال و کارآفرینی را در منطقه فراهم آورد.
وی افزود:مجتمع صنعتی-معدنی کیمیا معادن سپاهان بیجار، در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار و ظرفیت ۸۰۰ هزار تن کنسانتره در سال برای هزار نفر بصورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال ایجاد کرده است.
مدیر کل صنعت، معدن و تجارت کردستان بیان کرد:این واحد صنایع معدنی که توسط بخش خصوصی و مشارکت مردمی در دو فاز اول با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و فاز دوم با ظرفیت ۵۰۰ هزار تن فعالیت دارد.
بختیار خلیقی یادآور شد:همچنین طرح توسعه آن توسط شرکت کاوان حامیان ایرانیان نیز در بحث گندله با ظرفیت ۱/۲ دهم میلیون تن در بیجار به سرانجام رسیده و در حال حاضر این واحد تولیدی یکی از ۱۸ طرح مهم طول زنجیره فولاد است که خوشبختانه به سرانجام رسیده.