صدور ۴٫۵ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیر صنفی کردستان معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان گفت: از ۲۲ مهر ماه سال جاری تاکنون طی بازرسی های انجام گرفته در مجموع ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیرصنفی در کردستان صادر شده است. به […]

صدور ۴٫۵ میلیارد ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیر صنفی کردستان


معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان گفت: از ۲۲ مهر ماه سال جاری تاکنون طی بازرسی های انجام گرفته در مجموع ۴ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال جریمه برای متخلفان واحدهای صنفی و غیرصنفی در کردستان صادر شده است.


به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ فرزاد سردارزاده اظهار داشت: در این مدت در مجموع ۴۱۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است.
وی افزود: با تلاش بازرسان این سازمان در بازرسی های به عمل آمده از واحدهای صنفی و غیر صنفی ۵۲ مورد تخلف کشف شده است.
معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت کردستان بیان کرد: در این رابطه ۴۵ فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل شده است.
سردار زاده با اشاره به اینکه عمده این تخلفات گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت بوده، یادآور شد: در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های استان ۳۶ مورد گزارش مردمی درج شده و در رسیدگی به آنها ۳ مورد تخلف احراز که در این زمینه پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
وی یادآور شد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف واحدهای صنفی اعم از کم فروشی، گرانفروشی، عدم درج قیمت و …، واحدهای متخلف صنفی را با شماره های تلفن ۱۲۴ و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت معرفی کرده و موارد تخلف را گزارش کنند.

کویستان عبدالحکیمی