علیرغم نگرانی‌ هند نسبت به فروش جنگنده «اف-۱۶» به پاکستان، آمریکا آماده ارسال این جت‌ها به اسلام آباد است. به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،علیرغم نگرانی‌های هند نسبت به فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به پاکستان، ایالات متحده آماده فروش این جت‌ها به اسلام آباد است. روزنامه «تایمز ایندیا» روز چهارشنبه نوشت که […]

علیرغم نگرانی‌ هند نسبت به فروش جنگنده «اف-۱۶» به پاکستان، آمریکا آماده ارسال این جت‌ها به اسلام آباد است.

به گزارش پایگاه خبری شهیدیاران ،به نقل از خبرگزاری فارس،علیرغم نگرانی‌های هند نسبت به فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به پاکستان، ایالات متحده آماده فروش این جت‌ها به اسلام آباد است.

روزنامه «تایمز ایندیا» روز چهارشنبه نوشت که سنای آمریکا در ۳۰ روز اخیر هیچ مخالفتی به فروش جنگنده‌های «اف-۱۶» به پاکستان نکرده است. در مدت ۳۰ روز مقرر، هیچ یک از ۱۰۰ قانونگذار آمریکا نسبت به این فروش اعتراضی نداشتند و اینک ایالات متحده آماده فروش اف-۱۶ به پاکستان در قالب یک بسته ۴۵۰ میلیون دلاری است.

بر اساس این گزارش، وزارت امور خارجه آمریکا حدود یک ماه و نیم قبل به کنگره در مورد تصمیم دولت بایدن برای فروش تسلیحات جنگی به پاکستان تحت برنامه فروش نظامی خارجی اطلاع داد. ماه گذشته، دولت آمریکا تصمیم دولت ترامپ مبنی بر تعلیق کمک‌های نظامی به اسلام آباد به دلیل ایجاد پناهگاه‌های امن برای طالبان در افغانستان را لغو و برنامه پشتیبانی از ناوگان جنگنده‌های اف-۱۶ به پاکستان را تایید کرد.