نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دیدگاه مردم و مدیران به فرهنگ باید تغییر کند، زیراکه این موضوع، باعث رفع بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد شد. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز چهارشنبه، در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار داشت: تغییر نگاه به […]

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: دیدگاه مردم و مدیران به فرهنگ باید تغییر کند، زیراکه این موضوع، باعث رفع بسیاری از مشکلات در جامعه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز چهارشنبه، در یکصد و یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان اظهار داشت: تغییر نگاه به فرهنگ منجر به تحول در بسیاری از حوزه ها می شود و این مهم با کمک دستگاه ها و مردم قابل تحقق است.

وی از عدم شرکت برخی مدیران در جلسات شورای فرهنگ عمومی انتقاد کرد و افزود: مدیران نسبت به شرکت در این جلسات اهتمام داشته باشند و بی توجهی آنان به این موضوع، قابل قبول نیست.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه برخی کارها با لفظ و حرف درست نمی شود، ادامه داد: همه باید جدا از گفتار، در حوزه عمل نیز نسبت به ارتقای فرهنگ در جامعه احساس مسوولیت کرده و در این راه تلاش کنند.

حجت الاسلام پورذهبی به حدیثی از امام کاظم(ع) اشاره کرد و گفت: طبق فرموده این امام همام، علم مردم در چهار مورد خداشناسی، خودشناسی، وظیفه‌شناسی و اینکه چه چیزی شما را از دین خارج می کند، خلاصه می شود؛ لذا توجه به معنویات برای کسب سعادت ضروری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کردستان هم با بیان اینکه بحث کتاب و ترویج کتابخوانی یک مولفه فرابخشی است، اظهار داشت: یکی از معیارهای توسعه هر کشوری، شیوه و نحوه مدیریت فرهنگ حاکم بر آن جامعه است.

محمد مخدومی بر ضرورت توجه کتابخوانی به عنوان عامل تاثیرگذار در ارتقای فرهنگ جامعه تاکید کرد و افزود: براساس آمارهای موجود، ۵۹ درصد ایرانی‌ها معادل ۵۰ میلیون نفر کتاب‌های غیردرسی مطالعه نمی‌کنند که آمار قابل توجهی است.

وی با بیان اینکه سه کانون ادبی در نهاد کتابخانه های عمومی کردستان فعالیت دارند، ادامه داد: این استان در حوزه ترویج کتابخوانی رشد خوبی داشته و طی یک یا ۲ سال اخیر، ۱۸ هزار جلد کتاب از منابع اهل سنت خریداری شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان به اهمیت ترویج کتابخوانی در جامعه امروزی اشاره کرد و اظهار داشت: در ۹۸ درصد کتابخانه‌های استان، بخش کتابخوانی کودک و نوجوان دایر است.

کویستان عبدالحکیمی/ کردستان