سارال میزبان استاندار کردستان شد/ برپایی میز خدمت در هزارکانیان/ آسفالت ۳۸ کیلومتر از راه‌های روستایی دیواندره استاندار کردستان در جریان سفر یک روزه به بخش‌های مرکزی شهرستان دیواندره،با حضور در بخش سارال، مورد استقبال مردم هزارکانیان قرار گرفت. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا،صبح امروز پنجشنبه ۲۸ دی ماه، […]

استاندار کردستان در جریان سفر یک روزه به بخش‌های مرکزی شهرستان دیواندره،با حضور در بخش سارال، مورد استقبال مردم هزارکانیان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛اسماعیل زارعی کوشا،صبح امروز پنجشنبه ۲۸ دی ماه، با استقبال جمعی از مردم و مسئولان وارد شهرستان دیواندره شد و بلافاصله با حضور در شهر هزارکانیان در مسجد جامع این شهر در راستای دیدار چهره به چهره با مردم، بررسی مشکلات و درخواست‌های مردم این شهر، میز خدمت را برپا کرد.
همچنین در این سفر یک روزه، هیئتی از مدیران کل ستادی استانداری کردستان و مدیران کل دستگاه های اجرایی برای بررسی وضعیت شهرستان دیواندره و روستاهای تابعه و  برپایی میز خدمت به این شهرستان سفر کردند.

تخصیص یک هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان مصوبه اختصاصی سهم شهرستان دیواندره از محل دو سفر استانی رئیس جمهور به کردستان

اسماعیل زارعی کوشا در ادامه سفر به شهرستان دیواندره،با حضور در بخش سارال در مسجد جامع شهر هزارکانیان،ضمن گرامیداشت سالروز  بمباران ۲۸ دی‌ماه سال ۶۵ در سنندج، توسط جنگنده‌های رژیم بعثی که ۲۲۰ نفراز همشهریان سنندجی در این جنگ نابرابر به شهادت رسیدند،اظهارکرد:اقتدار،امنیت،رفاه و آسایش کنونی ما مدیون خون پاک شهیدانی است که جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و فارغ از تعلقات دنیوی، جان گرانمایه خود را فدای میهن کردند.

استاندار کردستان با اشاره به خدمات خاصی که در طول دولت سیزدهم در استان ارائه شده است افزود:هرچند این اقدامات کافی نیست و در برخی از شاخص‌ها نسبت به میانگین کشوری فاصله داریم،اما به امید خداوند و با همدلی و برادری، محرومیت را از چهره این استان پاک و ظرفیت‌های آن را به تمامی دنیا و منطقه معرفی کنیم.

زارعی کوشا با اشاره به ظرفیت‌های کم نظیر بخش سارال در حوزه‌های مختلف،از پیگیری احداث کارخانه داروسازی در استان کردستان با مشارکت شستا خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم اولین سرمایه گذاری مجموعه داروسازی در بخش سارال با توجه به گیاهان دارویی متنوع در این منطقه، انجام و این ظرفیت به مزیتی برای استان تبدیل شود.

وی سهم شهرستان دیواندره از سفرهای رییس جمهور را یک هزار و ۴۵۱ میلیارد تومان پروژه اختصاصی اعلام کرد و افزود: این مهم می‌تواند باعث تحول عظیمی در این شهرستان شود.
استاندار کردستان با بیان اینکه در مسیر دیواندره به مریوان یک خلاء ارتباطی وجود دارد،تصریح کرد: امید است بتوانیم با اخذ مجوز ماده ۲۳ به عنوان پروژه کلان ملی و با اجرای آن تحولی حیاتی و حرکت آفرین در بخش سارال ایجاد شود.
زارعی کوشا به اقدامات دولت سیزدهم  در حوزه راهسازی طی دو سال گذشته در شهرستان دیواندره گریزی زد و گفت: ۳۸ کیلومتر راه روستایی در شهرستان دیواندره احداث شده که معادل ۱۰ درصد در دیگر شهرستان‌ها است.

وی با بیان اینکه طی ۵۰ سال گذشته،راه روستایی ۳۳ روستا در شهرستان دیواندره آسفالت شده است، ادامه داد:در دولت سیزدهم  ۱۷ روستا طی این ۲ سال بهسازی و آسفالته شده است.
استاندار کردستان بر لزوم تسریع در تکمیل کریدور شمال غرب تاکید کرد و گفت:همواره این کریدور مطالبه ما برای تامین اعتبار است و برای اتمام آن۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
زارعی کوشا مشکل اینترنت و دسترسی به آن را مطالبه‌ای به حق مردم عنوان کرد و افزود: ۱۲۸ استان دارای پوشش اینترنت، ۱۱۹ استان نیز از پوشش موبایل و ۲۶ روستا طی دوسال اخیر به اینترنت متصل شده است.
وی در حوزه صنایع به پروژه کارخانه معدنی در دیواندره گریزی زد و ادامه داد:با سرمایه گذاری ۲ هزارو ۸۷۰ میلیارد تومان برای احداث این کارخانه جواز تاسیس صادر شده که به طور مستقیم برای  ۱۰۰۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود و می‌تواند شهرستان دیواندره را به شهری صنعتی تبدیل کند.

ادای احترام استاندار کردستان به مقام شهدای گاوشله و دیدار با خانواده شهیدان «‌کاکسوندی»

اسماعیل زارعی کوشا، در ادامه سفر یک روزه خود به دیواندره با استقبال جمعی از مردم روستای شهید پرور گاوشله،با حضور در گلزار شهدای این روستا به غبارروبی مزار شهدا پرداخت و با نثار فاتحه به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

زارعی کوشا با حضور در منزل شهیدان سرافراز،ابراهیم و پرویز کاکسوندی در روستای گاوشله با خانواده این شهیدان والامقام دیدار کرد.

گفتنی است:روستای گاوشله از توابع شهرستان دیواندره، درجریان پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون، ۱۶ شهید والامقام تقدیم انقلاب کرده است.