با وجود اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرده بود که هرگز به استفاده از توئیتر بازنخواهد گشت اما از زمان باز گشت مجدد به این حساب کاربری در هفته گذشته، صدها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) جدید در توئیتر جمع کرده است. به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نیوزویک پنجشنبه شب نوشت، پس از […]

با وجود اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا اعلام کرده بود که هرگز به استفاده از توئیتر بازنخواهد گشت اما از زمان باز گشت مجدد به این حساب کاربری در هفته گذشته، صدها هزار دنبال‌کننده (فالوئر) جدید در توئیتر جمع کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شهید یاران، نیوزویک پنجشنبه شب نوشت، پس از اینکه ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس و تسلا سرنوشت بازگشت ترامپ به توئیتر را به یک نظرسنجی عمومی توئیتری واگذار کرد، روز شنبه ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) اعلام کرد که به رئیس جمهور پیشین اجازه می‌دهد تا به رسانه اجتماعی محبوب خود بازگردد.

بیش از ۱۵ میلیون نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و ۵۱.۸ درصد از کاربران گفتند که حساب توئیتر ترامپ باید به او بازگردانده شود.

در پی حمله به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ و به دلیل ترس از استفاده ترامپ از توئیتر برای تحریک خشونت بیشتر، او برای همیشه از این شبکه اجتماعی محروم شد.

ماسک بعداً در توییتی با نقل عبارت لاتین «Vox Populi, Vox Dei» به معنای «صدای مردم، صدای خداست» نوشت: مردم صحبت کردند. ترامپ دوباره بر سر کار خواهد آمد.

این بازگردانی چند روز پس از تایید ترامپ برای کاندیداتوری مجدد برای ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴ اتفاق افتاد.

تقریباً بلافاصله پس از بازگشت ترامپ به توئیتر، بیشتر ۸۸ میلیون دنبال‌کننده‌ای که او در ژانویه ۲۰۲۱ داشت، بازگشتند. البته احتمال می‌رفت که به دلیل حذف حساب‌های رباتی و سایر حساب‌های حذف شده، او قادر به بازیابی تعداد دنبال‌کننده‌های کامل خود در ژانویه ۲۰۲۱ نباشد.

بر اساس گزارش وب سایت تحلیلی رسانه‌های اجتماعی سوشیال بِلید (SocialBlade)، از ۲۰ نوامبر یعنی یک روز پس از بازگشت حساب کاربری ترامپ ۸۷ میلیون و ۲۸۲ هزار و ۳۸۸ دنبال‌کننده در توییتر داشت.

به نظر می‌رسد از زمان بازگرداندن حساب ترامپ توسط ماسک، وی با ۴۴۹ هزار و ۹۶۹ دنبال‌کننده جدید، در مجموع بیش از ۸۷.۷ میلیون دنبال‌کننده دارد.

در مقایسه، حساب رسمی توییتر جو بایدن به نام «POTUS» از ۲۰ نوامبر ۲۱۲ هزار و ۵۶۲ دنبال‌کننده جدید به دست آورده است و حساب دیگر کاربری وی به نام «@JoeBiden» به ۲۲۲ هزار و ۷۲ نفر رسیده است.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا که به عنوان رقیب اصلی ترامپ برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ شناخته می‌شود، در همان بازه زمانی ۸۲ هزار و ۱۳۵ دنبال‌کننده جدید و برای حساب کاربری «@GovRonDeSantis» و ۱۸ هزار و ۶۸۵ دنبال‌کننده برای حساب شخصی‌اش «@RonDeSantisFL» به دست آورده است.

ترامپ به کنایه گفته که بعید است به گذاشتن پست در توییتر بازگردد و به جای آن در پلتفرم «Truth Social» خود فعال خواهد ماند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا در نشست سالانه رهبری ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) در یک پنل صحبت کرد و گفت که اپلیکیشن Truth Social که توسط تیم رسانه و فناوری ترامپ (TMTG) ساخته شده است، رکوردها را خواهد شکست.

او افزود: این اپلیکیشن به‌طرز خارق‌العاده‌ای خوب عمل می‌کند، هر چند که مطبوعات از صحبت در مورد آن متنفرند. من فکر می‌کنم سطح تعامل در آن بسیار بهتر از توئیتر است.

ترامپ خاطرنشان کرد: البته شنیده‌ام که کاربران زیادی به بازگشت من به توئیتر رای داده‌اند اما دلیلی برای این کار نمی‌بینم. الان در توئیتر با مشکلات زیادی مواجه هستند، شما شاهد اتفاقات جدید در توئیتر هستید، اتفاقاتی که شاید بتواند آن را سر و سامان دهد و شاید هم نهایتا از پس این کار برنیاید.»