جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۶۰ میلیون ریالی در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سرهنگ “رسول طالبی” در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در […]

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان “خمینی شهر” از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی ۶۰ میلیون ریالی در عملیات مأموران این فرماندهی خبر داد.
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران به نقل از سرهنگ “رسول طالبی” در گفت و گو با خبرنگارپایگاه خبری بیان داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت تبلیغاتی دیوار وی را فریب داده و مبلغ ۶۰ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: شاکی مدعی بود در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه “تلویزیون ال ای دی” مواجه شده و با فرد مورد نظر تماس برقرار می کند که از وی مبلغ ۶۰ میلیون ریال تقاضا می کند.
جانشین فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر در ادامه بیان کرد: فرد شاکی فریب خورده و مبلغ درخواستی را علی رغم هشدار پلیس درخصوص سایت های تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از تحویل کالا یا خدمات بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می کند.
این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس فتا با بررسی های تخصصی در فضای مجازی متهم را شناسایی و هماهنگی های لازم جهت دستگیری وی اقدام شد. لازم است قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده بدست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده اند از پرداخت وجه خودداری کنند.
سرهنگ طالبی گفت: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلفی همچون ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند که لازم است کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس مورد نظر خود را دریافت نکرده‌ و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی را پرداخت نکنند.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان خریدهای اینترنتی خود را از فروشگاه‌های اینترنتی دارای نماد اعتماد الکترونیک انجام دهند و گزینه پرداخت در محل را مد نظر داشته باشند، همچنین در صورت اطلاع از هر گونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌‌ موبایلی موضوع را از طریق نشانی پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.