بازگشایی بازارچه مرزی «هنگه‌ژال» بانه بازارچه مرزی «هنگه‌ژال» بانه در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان با همراهی دولت بازگشایی شدـ به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ،۱۴ اردیبهشت ماه رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی به استان کردستان […]

بازگشایی بازارچه مرزی «هنگه‌ژال» بانه

بازارچه مرزی «هنگه‌ژال» بانه در راستای اجرای مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان با همراهی دولت بازگشایی شدـ

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ ،۱۴ اردیبهشت ماه رئیس قوه قضاییه در بیستمین سفر استانی خود و در صدر یک هیأت عالی قضایی به استان کردستان سفر کرد.
یکی از مصوبات سفر رئیس قوه قضاییه به استان کردستان بازگشایی و رونق بازارچه‌های مرزی استان بود.
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه در این سفر با تبیین و تشریح علل پیش نرفتن برخی موضوعات در برخی استان‌ها، تاکید کرد: عدم درک مشترک نسبت به موضوعات و وجود اختلاف پیرامون راه‌حل‌ها، از دلایل پیش نرفتن برخی موضوعات در استان‌ها است؛ برای مثال در همین موضوع بازارچه‌های مرزی در استان کردستان، مدیران استانی با همفکری و اتخاذ راهکار‌های مشترک می‌توانند مسئله را رفع کنند و وقتی مدیران در مرکز، اتحاد و راه حل مشترک مدیران استانی را مشاهده می‌کنند، نسبت به رفع همه جانبه مسائل استان اهتمام بیشتری را به کار می‌گیرند. 
حدود ۴ ماه پس از سفر رئیس قوه قضاییه به کردستان ، بازارچه مرزی «هنگه ژال» بانه با کمک و همراهی دولت بازگشایی شد.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی رئیس کل دادگستری استان کردستان در این رابطه اظهار کرد: بازگشایی بازارچه‌های موقت غیررسمی در استان یکی از مطالبات مردم استان خصوصا مرزنشینان بوده است. 
وی گفت: در همین راستا بازارچه مرزی «هنگه ژال» شهرستان بانه با ورود و پیگیری مستمر دستگاه قضایی استان از طریق طرح و پیگیری موضوع در جلسات شورای تامین استان، شورای دستگاه‌های نظارتی و همچنین کارگروه ویژه مرز، و با کمک و همکاری دولت بازگشایی شد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد: پیگیری‌های مستمر دستگاه قضایی استان تا حصول نتیجه درباره رفع موانع حقوقی سایر بازارچه‌های مرزی استان نیز ادامه خواهد داشت.

کویستان عبدالحکیمی