تکذیب انتشار خبر خبرگزاری تسنیم کردستان با عنوان (مرغ در سنندج کمیاب شده) روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان: طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۵۶ تن مرغ در کشتارگاه های سطح استان کشتار شده که از این میزان قریب به ۴۰ تن آن در شهرستان سنندج توزیع شده است. به گزارش خبرنگار پایگاه خبری […]

تکذیب انتشار خبر خبرگزاری تسنیم کردستان با عنوان (مرغ در سنندج کمیاب شده)

روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان: طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۵۶ تن مرغ در کشتارگاه های سطح استان کشتار شده که از این میزان قریب به ۴۰ تن آن در شهرستان سنندج توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شهید یاران از کردستان؛ روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان کردستان پیرو انتشار خبری در خبرگزاری تسنیم استان با عنوان (مرغ در سنندج کمیاب شد ) و تکذیب این خبر به اطلاع می رساند: طی شبانه روز گذشته بالغ بر ۱۵۶ تن مرغ در کشتارگاه های سطح استان کشتار شده که از این میزان قریب به ۴۰ تن آن در شهرستان سنندج توزیع شده است.

میزان کشتار مرغ در روزهای شنبه و یکشنبه نیز به ترتیب ۱۶۳ و ۱۶۰ تن بوده که با توجه به نیاز مصرفی استان یعنی ۱۲۰ تن ، روزانه ۴۰ تن مازاد بر نیاز کشتار شده است.
قیمت هر کیلو گرم گوشت مرغ ۶۲ هزار ۸۰۰ تومان بوده که کمتر از قیمت مصوب ملی یعنی ۶۳ هزار تومان می باشد .

لازم به ذکر است در دی ماه سال جاری در مرغداری های سطح استان بالغ بر ۳میلیون و ۹۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی شده است.

در راستای حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد تعادل در بازار و تنظیم آن اقدام به توزیع  گوشت مرغ منجمد در استان شده که میزان سهمیه گوشت مرغ منجمد در استان یک هزار تن است، و توزیع آن از امروز در استان به قیمت هر کیلوگرم ۵۳ هزار تومان آغاز شد.

براساس رصد میدانی هم از سطح بازار کردستان به ویژه مرکز استان؛ امروز دوشنبه کمبودی در خصوص گوشت مرغ وجود ندارد فقط قیمت ها نسبت به روزهای گذشته افزایش پیدا کرده است.

بنابراین با توجه به مطالب مذکور خبر کمبود گوشت مرغ در بازار استان صحت ندارد.